recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal du have Friends 4K-boksen til 2500 kroner?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal du have Friends 4K-boksen til 2500 kroner?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6148
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skal du have Friends 4K-boksen til 2500 kroner?
    Sendt: 06-Juli-2024 kl. 19:30
Det er immervæk en voldsom pris
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24715
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2024 kl. 19:49
2500,- Der må jeg sige nej. Elsker serien, men det kan blive for meget.

Edit: Moviezoo tager 2800,-


Redigeret af Flemming Larsen - 06-Juli-2024 kl. 19:51
Mvh
Flemming Larsen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2024 kl. 23:17
Nej tak…..

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2024 kl. 06:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nej tak…..

Klaus

Jeg venter også på 8K eller måske 16K. 
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
mino Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2005
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2024 kl. 15:03
Kan se at de optog på film (ej video) så det faktisk er muligt at lave noget ordenligt 4K. Det havde jeg ikke forventet.

Når det så er sagt, så kan jeg vist sagtens nøjes med den på streaming - så nej :-)

Men dem som er potentielle købere til Friends på fysisk medie i 4K er nok ikke så prisfølsomme, så kan godt forstå den koster noget.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2024 kl. 16:04
Hvordan tror du de lavede HDTV og Blu-ray-udgaver? Det er helt normalt at optage tv-serier på film…
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
mino Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2005
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2024 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvordan tror du de lavede HDTV og Blu-ray-udgaver? Det er helt normalt at optage tv-serier på film…


Tror du at alle 4K udgivelser er ægte 4K? Det er helt normalt at der frigives indhold som er mere eller mindre heldig upscaling af video eller anden "mindre end 4K" kilde... Og selvom der findes filmnegativer, kan det være scannet i 2K (ish) opløsning og brugt til en 4K release. Det er en jungle.

Desuden var nogle serier optaget på video, selvom mange heldigvis er på film. Et par eksempler de fleste nok kender er Married with children, Fresh Prince, home improvement og Alf.

Så, vi er ikke uenige. Måske kun om hvordan man tiltaler hinanden :-)
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 443
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2024 kl. 06:15
2500 kr.?
Sgu da kun hvis prisen inkluderer en tur i høet med Jennifer Aniston.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2024 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af mino mino skrev:

Tror du at alle 4K udgivelser er ægte 4K?


Det har jeg ikke sagt noget om. Jeg ved udmærket godt, at mange UHD-udgivelser er opskaleret fra (typisk) 2K digitale masters. Gerne lidt ældre Marvel-film og lignende, med masser af CGI, som er/var for dyrt at lave i 2K. Man har dog også sparet på f.eks. The Marvels, som ellers er helt ny, og gjort den færdig i 2K.

Deciderede video-kilder skal du sgu nok kigge langt efter, også på normal Blu-ray.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu