|
Nyt Surround... eller bar.... |
Besvar | Side <1 456 |
Forfatter | |||
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
I det første indlæg fra KlausDM, var der et link til et sæt DLS-højtalere med en ældre halvdefekt Denon-receiver, men der er også mulighed for at købe en nyere Yamaha RX-V4A til 2000 kr., som er omkring halv pris:
Den er oplagt til et system, som er tilfældet her... |
|||
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|||
sd2100
Super bruger Oprettet: 17-Oktober-2008 Status: Offline Point: 302 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Seriøst?! Det system ligner noget, der skal gemmes væk i en meget mørk kælder.
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19447 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
På grund af farveforskellene? Klaus
|
|||
sd2100
Super bruger Oprettet: 17-Oktober-2008 Status: Offline Point: 302 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19447 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Okay, det skrev jeg vidst også tidligere.....at farverne er noget af en kamel at sluge. Klaus
|
|||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 467 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg tager gerne de små og centeren.
Men jeg kommer ikke lige i nærheden af Vedbæk. Redigeret af HessiDude - 20-Marts-2024 kl. 12:14 |
|||
jonas47
Bruger Oprettet: 28-Juni-2010 Status: Offline Point: 238 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis du vælger en brugt receiver, så er mit råd, at den skal være så ny, at den minimum har HDCP 2.2. Ellers kan den ikke videresende og behandle 4K signalet. Det er en kryptering, som er lavet for at beskytte mod pirateri, MEN som i mine øjne rammer det forkerte publikum (dem som har købt en dyr receiver, som hurtigt blev forældet). Skiftede af samme grund receiver for et års tid siden. Valget faldt på Marantz 7015, som får min anbefaling
|
|||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 467 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Redigeret af HessiDude - 20-Marts-2024 kl. 21:03 |
|||
jonas47
Bruger Oprettet: 28-Juni-2010 Status: Offline Point: 238 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, du beskriver det selv… Noget værre bavl. Udelukkende en nødløsning efter min mening Det lækre ved at have en receiver er også at alt kan forbindes til den, og så kun et enkelt kabel til tv. Så skifter lyden og billedet også automatisk imellem alle kilder, når du aktiver/tænder dem. Vil aldrig råde nogen til købe forældet receiver… Højtaler derimod er mekanisk og forældes ikke på samme måde
Redigeret af jonas47 - 20-Marts-2024 kl. 22:23 |
|||
ANGUSYOUNG
Guld medlem Oprettet: 24-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 627 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tak, vildt så klog man bliver i denne debat. Nu er cirkus hus snart færdig, så skal vi lige have testet de gamle højtalere igen med mulige to nye receivere fra HIFI Klubben. Jeg husker på 2.2 HDCP som jeg ikke forstår en dyt af, men lyder som noget man skal have :-)
|
|||
TV:LG 65 C1
Receiver: Denon 1706si. Surround: Argon/Gale PS5 NVIDIA SHIELD |
|||
HessiDude
Funktioner
Tak(0)
|
||
Edit: Jeg har alt mit koblet til TV'et, og fra TV'et til receiveren via ARC. Det fungerer fint, dog har jeg ikke UHD-BD-afspiller endnu. Det kommer sammen med en ny'ish receiver "lige om lidt", og så bliver det med eARC (eller samme løsning som nævnt ovenfor med 2 HDMI udgange). Redigeret af HessiDude - 21-Marts-2024 kl. 11:55 |
|||
Besvar | Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |