recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af reciever

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Wissan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Maj-2024
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wissan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af reciever
    Sendt: 24-Maj-2024 kl. 20:30
Hej

Jeg har en lækker REL 1205 12" subwoofer koblet op til et par Dynaudio Xeo 2 til mit skrivebordsetup.

Da jeg har fået et 75" tv, ønsker jeg at flytte subwooferen nedeunder, da jeg føler det er lidt spildt potentiale :P

Til en start er mit budget ikke det store, da jeg ikke ved om det er noget for mig. Omkring 2-3000kr for recieveren.

Mit spørgsmål lyder således...

Feature, og valuemæssigt, giver det bedst mening at købe en ny reciever på eksempelvis HK (Denon AVC S670H til 3190) eller noget brugt fra 2016 ish med 2.1 hdmi med hdmi-CEC og 4k60fps, til samme pris?

Jeg påtænker at starte småt ud med et bette par skrivebords Klipsch højtalere jeg har liggende (med mindre det er muligt at koble aktive højtalere på, uden problemer?)

Lad mig høre hvad i mener, og kom gerne med anbefalinger til eventuelle tilbud, eller anbefalinger til recievers :)

PFT
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2024 kl. 14:11
Ville hapse noget brugt til den pris. Gerne noget med pre-outs, eller multikanal output, så kan du koble aktive højttalere eller (senere) effektforstærkere til.

Hvis det skal være Denon så en AVR-X3400H og opefter, Marantz.... SR6011 og opefter. Er dog ret sikker på de ikke er fra 2016, og ikke har HDMI 2.1, men tror da de har CEC, 4K60hz, samt ARC (måske eARC). Hvis du aldrig skal se 8K60hz, og ikke er hardcore gamer, så vil jeg påstå at du ikke får brug for HDMI 2.1.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu