|
Ældre surround receiver til nyt 4K TV? |
Besvar |
Forfatter | ||||
lloyd
Ny bruger Oprettet: 19-Marts-2017 Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-Juni-2024 kl. 19:33 |
|||
Har en Yamaha RX-V671 i et LCR setup med et par KEF XQ20 som front og en Cinepod com center. Har nu fået nyt 4K TV (S90C), så det giver ikke længere mening at køre HDMI gennem en ikke-4K receiver. Er der en god lyd-løsning, hvis jeg ikke bruger 5K+ på ny receiver? Behovet er at bruge TV'ets streaming apps, plex-app (blu-ray rips) og evt nVidia Shield eller AppleTV 4K. Som jeg forstår det, vil optisk kabel og HDMI ARC ikke sende eksempelvis DTS-HD gennem kablet. |
||||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 467 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Du kan også få fuld Dolby Atmos igennem det, hvis der kommer en dag hvor du får brug for det (men det kræver nok en receiver opgradering).
|
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19447 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg tænker at du skal prøve at koble kilderne direkte til tv og nyde det opgraderede billede - og finde ud af om du i det hele taget kan høre forskel.
Klaus
|
||||
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1385 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Du kan benytte en Audio extractor som f.eks denne
|
||||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 467 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Bruger selv denne.
|
||||
filmfreak
Funktioner
Tak(0)
|
|||
God pris, men den har så også kun en indgang, og den understøtter vist ikke Dolby Vision fra f.eks Apple TV ?
Redigeret af filmfreak - 23-Juni-2024 kl. 19:23 |
||||
HessiDude
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
filmfreak
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Men det kræver jo så lige et TV med eARC hvilket kun de allernyeste har Faldt iøvrigt lige over denne som er en smule billigere og skulle bypasse DOlby Vision |
||||
HessiDude
Funktioner
Tak(0)
|
|||
https://images.samsung.com/is/content/samsung/assets/au/tvs/product-specs/S90C_Product_Spec_Sheet.pdf Jeg er ret sikker på, at den du linker til er den samme, som den jeg har. Jeg antager, at de bliver produceret på samme fabrik, og så bliver der graveret forskellige mærker på, afhængig af hvem der har bestilt dem. Det er sikkert en af de aftaler hvor flere mærker går sammen om at lave en kæmpe ordre hos den samme producent/underleverandør.
Redigeret af HessiDude - 24-Juni-2024 kl. 11:18 |
||||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |