recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Transcoding M2TS med MPEG4 fra PlayTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTranscoding M2TS med MPEG4 fra PlayTV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Emne: Transcoding M2TS med MPEG4 fra PlayTV
    Sendt: 09-December-2009 kl. 15:26
Hej

Optagelser fra Sonys PlayTV, som kan kopieres fra PS3 XMB til et USB medie, består af en M2TS fil (container).

Er der optaget fra MUX1, ligger der MPEG2 billed  og vistnok Mpeg1 Layer 2 lyd i containeren. Ingen problemer her.

Men er der optaget fra MUX2, ligger billeddelen i AVC og lyden i HE-AAC. Det kan afspilles på PC i flere forskellige programmer. Jeg benytter selv VLC, men det er egentlig underordnet her.

Hvis jeg nu vil have indholdet tilbage til min PS3 for at afspille det, så kan det ikke umiddelbart lade sig gøre. Filen kan sagtens flyttes, men PS3 enheden vil som bekendt ikke afspille HE-AAC lyden med mindre filen ligger i selve PlayTV biblioteket, og dér kan man ikke flytte eller kopiere til.

Alternativerne bliver så at streame eller transcode. I denne situation vil jeg gerne transcode.

Jeg forestillede mig først en operation, som i én arbejdsgang hev fat i HE-AAC lyden, transcodede denne til AC3 eller MPEG1 Layer 2, og muxede denne tilbage i M2TS filen. Jeg kunne ikke lige finde et værktøj som kunne dette.

Derfor overvejer jeg i stedet at forsøge med at demuxe M2TS filen manuelt, så jeg kunne transcode lyden og muxe en ny container, som enten M2TS eller MP4.

Nogen forslag til hvilke værktøjer jeg skal have fat i ?

/B





Redigeret af B-CLG - 09-December-2009 kl. 15:27
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu