recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anthem mrx 540? nogen der kender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anthem mrx 540? nogen der kender

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolMLJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anthem mrx 540? nogen der kender
    Sendt: 15-Februar-2022 kl. 11:30
Hej alle sammen.

Jeg har tidligere skrevet lidt om nye højtalere og at jeg nu er den heldige ejer af et par  B&W CM8 højtalere.
Disse kræver jo lidt power har jeg fået besked på og det passer meget godt sammen med at jeg lidt kigger på om min gamle Denon AVR 3400 skal udskiftes.

Jeg har læst lidt omkring og kigget på 3 muligheder
hvoraf den ene er en model jeg ikke har hørt om før , men i følge nettet bliver rost ret så godt:

anthem mrx 540

Nogen herinder der kender til denne?
de 2 andre modeller jeg har kigget på er
Denon X3700
NAD 758 V3i

Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2022 kl. 21:02
Jeg har haft flere Anthem produkter og har været glad for dem.

Jeg ser det dog ikke som en kæmpe opgradering, set ift. din Denon... set ift. det du efterspørger - Så er det nærmere en effekt du skal have..
Smid den her efter: https://www.dba.dk/effektforstaerker-lexicon/id-1087049266/

Så er du ovre "det problem" og du har tilmed fået den til en mindre pris...

Den har også være til salg i en måned, måske du kan skrue lidt på prisen, som ellers er ret skarp i forvejen...

Der er også en jbl synthesis på
Dba.dk


Redigeret af Bravo - 16-Februar-2022 kl. 20:52
Til top
Chromax Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chromax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2022 kl. 12:55
Jeg har netop for to måneder siden skiftet min aldrende MRX310 ud med en MRX540, så kan muligvis hjælpe. Har du et konkret spørgsmål vedr. MRX540?

Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolMLJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2022 kl. 22:02
hej:) ej hvor fedt 

Jeg læser generalt at folk er virkelig imponeret over dens lyd
Jeg er dog lidt usikker på om den er svær at sætte op? 
Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
Chromax Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chromax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2022 kl. 08:54
Anthems rumkorrektion skulle angiveligt være en af de bedste på markedet, og det er netop en af grundende til, at jeg har valgt Anthem igen. 

Selve opsætningen er relativ nem. Du skal blot bruge en bærbar PC med en USB port og sikre dig, at din PC og receiver er på samme netværk. Installer ARC Genesis softwaren på PC'en og følg vejledningen på skærmen. 

Der er en hav af Youtube videoer som beskriver i detaljer, hvad du har af mere tekniske muligheder under selve rumkorrektionen. Jeg vil dog mene at den automatiserede proces giver et resultatet der er tæt på perfekt, og personligt har jeg kun ændret lidt i mine indstillinger, så jeg kan vælge mellem 2.0 og 2.1 lyd, når jeg lytter til musik.
Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolMLJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2022 kl. 12:08
Hvordan er din oplevelse af den som surround ? Hvordan klare den sig 
Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
Chromax Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Status: Offline
Point: 93
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chromax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2022 kl. 13:35
Det er selvfølgelig en subjektiv vurdering, men jeg er blæst bagover hver eneste aften vi sætter os ned og ser en film. Receiveren har meget mere overskud end jeg nogensinde får brug for i min stue, og jeg tænker at der går længe inden jeg skal lave en opgradering igen. 

Mit surround setup består udelukket af Klipsch RP højtalere og en enkelt SVS PC2000 sub.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2022 kl. 16:27
Med kun fem kanaler må du undvære Dolby Atmos (medmindre du har en effektforstærker til to Atmos-højttalere)
Er det noget, du savner?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolMLJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2022 kl. 22:01
jeg bruger ikke selv atmos idag grundet jeg bor i en lejlighed 
Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2022 kl. 07:37
hvis du ikke får brug for atmos eller mere end 7.2 setup, så tror jeg 540’eren er fin.

Bemærk at det kræver en ekstra effektforstærker for at få de sidste 2 kanaler i surround hvis det er noget du pønser på.


Anthem’s ARC rumkorrektion er IMO lysår bedre end Audyssey’s udgave. ARC er fantastisk at arbejde med.. det kræver dog lidt indlæring at blive helt dus med, jeg mener dog det er det hele værd. Som nævnt tidligere i tråden, så kan ARC korrektionen også køres uden at skulle finjustere.. og som udgangspunkt er alle parametre også sat automatisk. Eneste du skal være opmærksom på er at du selv skal sætte afstande på hver enkelt højttaler i receiveren.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu