recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd forsinket fra TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd forsinket fra TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
svenks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd forsinket fra TV
    Sendt: 18-Februar-2022 kl. 14:14
Hej alle
Jeg har et irriterende problem, nemlig at lyden fra mit tv er en smule forsinket, når jeg kører lyden gennem mit surround anlæg. Min receiver er Marantz 1604, og mit tv er Panasonic 55" OLED. Jeg har forbundet TV Audio via et optisk kabel.
Jeg kan ikke se nogen måde at kurere problemet på fjernsynet, og i forstærkeren kan jeg kun øge forsinkelsen (står til 0).
Jeg har selvfølgelig prøvet at sætte min Google TV med Chromecast i forstærkeren i stedet for direkte i mit tv, men Marantz'en viser sin alder og vil ikke lege med GTVmCC. Jeg kan få det til at spille nogenlunde hvis jeg gør det samme med en Apple TV, men kun i 30hz ved 4k - og selvfølgelig ingen Dolby vision.
Spørgsmål: Kunne der være noget at hente ved at bruge ARC i stedet for den optiske forbindelse? 
Min egen fornemmelse siger nej, men jeg ved ikke nok.
Mvh
Sven Sørensen
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2022 kl. 14:31
Prøv at stille lyd til stereo i TV.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
svenks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2022 kl. 14:45
Jeg kan da prøve...
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2022 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af svenks svenks skrev:

Jeg kan da prøve...
Jeg mener ikke der er forskel i forsinkelsen på ARC vs optisk. Har kørt med begge dele på samme Marantz SR7011.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2022 kl. 18:44
Panasonic OLED TV med optisk udgang. Hvilken model er det?

Med optisk bruger du bitstream og det er sandsynligvis der hunden ligger begravet ift. forsinkelse. Alternativt så prøv at slå IFC (Intelligent Frame Creation) fra i menuen på dit Panasonic TV. Det er ‘motion smoothing’ som involverer en del billedforsinkelse, der forsøges kompenseret i kæden.
Til top
svenks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2022 kl. 21:17
Hej Rasmus
Det er en 55hz1000.
Bitstream - mener du dermed at ARC vil være bedre?
Tak for tippet med IFC, det vil jeg prøve.
Mvh Sven


Redigeret af svenks - 18-Februar-2022 kl. 21:18
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2022 kl. 07:39
Jeg tror ikke umiddelbart, at HDMI ARC løser problemet da det har samme begrænsninger som optisk lydudgang. Det er først med HDMI eARC, at man kommer ud over de begrænsninger, og det har Panasonic HZ1000 godt nok, men din receiver har ikke.

Ja, desværre er kombinationen af 4K HDR og ældre receivere ofte en kattepine, da man heller ikke kan føre afspillerne igennem receiver.

Er det stereo- eller surround-højttalere, som er sat til receiveren?

Du nævner både Chromecast og Apple TV. Oplever du forsinkelse ved brug af begge afspillere?
Til top
svenks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2022 kl. 09:52
Hej igen Rasmus
Højttalerne er 7 styks ganske udmærkede Dali😄
Jeg har faktisk ikke checket om Apple TV som input i stedet for GTVCC giver samme forsinkelse. Til gengæld satte jeg forbindelsen mellem tv og receiver op til at bruge ARC i stedet, og det har stort set elimineret problemet. Hvis der er en forsinkelse, er den så lille at man ikke umiddelbart kan se det.
Men det er da klart, dette her har sat nogle tanker i gang om en ny receiver...
Jeg takker og bukker for alle indlæg.
Mvh Sven
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2022 kl. 12:04
Godt at du fandt en løsning Smile Det kunne måske skyldes, at TV'et har lavet en eller anden reenkodning/behandling af lydsignalet, da du før brugte optisk udgang.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu