recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Atmos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Atmos

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Juli-2017
Status: Offline
Point: 1104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2022 kl. 07:36
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2022 kl. 07:43
Du burde kunne få både 5.1 lyd og Dolby Atmos igennem LG B9 på HDMI ARC, så du kan nøjes med ét HDMI-kabel fra afspilleren. Sæt LG B9 til 'passthrough' (tror jeg det hedder i den model) på HDMI ARC fra i skærmens lydindstillinger. Hvis det giver knas, så kan du altid skifte til at køre to HDMI-kabler fra afspillere særskilt til hhv. LG B9 og receiver.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2022 kl. 07:47
@Frank12
Tak for svar. Som jeg skrev før har jeg ikke den store viden om emnet.
Men vil det sige at jeg tilslutter HDMI Video til min LG B9,
Og HDMI Lyd til min Marantz Blu-ray indgang .
Mvh.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2022 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Du burde kunne få både 5.1 lyd og Dolby Atmos igennem LG B9 på HDMI ARC, så du kan nøjes med ét HDMI-kabel fra afspilleren. Sæt LG B9 til 'passthrough' (tror jeg det hedder i den model) på HDMI ARC fra i skærmens lydindstillinger. Hvis det giver knas, så kan du altid skifte til at køre to HDMI-kabler fra afspillere særskilt til hhv. LG B9 og receiver.

Tak for svaret
Jeg må forsøge mig frem.
Lige nu bruger jeg Altibox  https://www.altibox.dk/tv-streaming/ibox ;  deres TV tilsluttet til TV , og der kan jeg på HBO Max få Dolby Atmos igennem .
Så kan det sikkert også lykkes med Panasonic UB 450
Mvh.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2022 kl. 07:59
Ja så burde også det virke med Panasonic UB450.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Juli-2017
Point: 1104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2022 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@Frank12
Tak for svar. Som jeg skrev før har jeg ikke den store viden om emnet.
Men vil det sige at jeg tilslutter HDMI Video til min LG B9,
Og HDMI Lyd til min Marantz Blu-ray indgang .
Mvh.
Ja lige præcis, så kan du vælge om du vil lytte eller se på den måde 🙂

Frank 
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu