recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brokoble effektforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brokoble effektforstærker

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Status: Online
Point: 1094
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2022 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

...
Fandt lige hvad jeg i tidernes morgen gjorde og troede var at brokoble når jeg koblede subwoofer på...

Det er så ikke brokobling, men at lave et stereo signal til mono, ved at tage det "halve" signal fra fra 2 kanaler til subwoofer. Wink Så ikke med ekstra effekt. 

P.S. Og med radio af denne type med "levende" signal på både plus og minus side af højttaler udgang, er udgangen allerede en brokoblet forstærker. Wink Smile

Nu er der noget der dukker op i glemslen her hos mig, phoenix gold solgte på at de kunne spille i lav ohm, så jo mere der blev koblet på, jo flere watt kunne der leveres. Jeg har bare bildt mig ind over tid, at jeg brokoblede  🙄

Frank 
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2022 kl. 02:07
Tråden ville være betydeligt mere overskuelig, hvis I ikke overdrev så meget med at citere hinandens indlæg; hvis det giver mening at citere, så er det muligt at redigere i indholdet, så kun det mest essentielle står tilbage...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 517
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2022 kl. 20:20
Jeg tænker måske du kan bi-ampe din center, så kommer begge kanaler i brug. 

Med forbehold dog.. husker jeg prøvede at bi-ampe min gamle Emotiva xpa-5, den lukkede ned når jeg forsøgte. 
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2022 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Man kunne jo også splitte mono-signalet op og dermed bruge begge kanaler....

Bond Cool


Det er præcis den løsning jeg har valgt :)
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2022 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af Andromeda Andromeda skrev:

Jeg tænker måske du kan bi-ampe din center, så kommer begge kanaler i brug. 

Med forbehold dog.. husker jeg prøvede at bi-ampe min gamle Emotiva xpa-5, den lukkede ned når jeg forsøgte. 
Det er ikke nødvendigvis forstærkerens skyld... mange højttalere har/havde, trods dobbelt terminaler, fælles print - tror det var et "salgs-gig" for at få "billige" højttalere til at fremstå mere eksklusivt, med 2 sæt terminaler og dermed indkassere højere salgspris Wink

Bond Cool
 


Redigeret af bbond - 23-Marts-2022 kl. 09:10
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu