recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround med Yamaha RX-V485
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround med Yamaha RX-V485

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
splitbus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround med Yamaha RX-V485
    Sendt: 12-April-2022 kl. 22:35
Hej

Er egentlig ikke så meget til Surround, men nu har jeg købt en soundbar Samsung HW-MS661 og kan godt høre at man for få penge kan få lidt bedre lyd ud af sit TV
Vil bruge denne som center højtaller

Da jeg allerede har 2 stks Yamaha WX021BL Musiccast 20
Vil bruge dem som front højtallere

Da min sofa står ude i stuen og der ikke rigtig er plads til standere bag sofaen, tænker jeg at 2 stks Google Nest Mini monteret på sofaen kunne udgøre baghøjtallerne (Har allerede 1 stk)
Eller findes der en soundbar der kan udgøre baghøjtaller ?

Så det eneste jeg mangler er en Subwoofer - Men hvilken vil passe ind i dette setup ?

Også det store spørgsmål - Kan ovenstående overhovedet lade sig gøre ?

Er self også interesseret i at høre om alternativer ?

Go Påske
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2022 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af splitbus splitbus skrev:

Også det store spørgsmål - Kan ovenstående overhovedet lade sig gøre ?


Nej.

Jeg ser to muligheder:

1. Køb macthende "trådløse" baghøjttalere til din soundbar (fra Samsung) og brug det system.

2. Køb ordentlige højttalere, brug din surroundforstærker og træk kabler.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2022 kl. 15:54
Det du har gang i, giver ikke meget mening af flere grunde.

Du skriver i overskriften, at du har en Yamaha RX-V485, så det eneste du mangler er nogle ordentlige passive højttalere, og ikke de aktive legetøjshøjttalere eller soundbarer, du påtænker dig at sætte op i en eller anden Storm P-løsning...

Hvad har du tidligere brugt din surround-receiver til, eller er det en nyerhvervelse?

Du kan finde masser af fine højttalere på brugtmarkedet, da det lyder til, det skal være billigt?

Hvis budgettet rækker til det, og du helst vil købe nyt, kan du f.eks. kigge på disse:


Hvis du synes, de er for store, så er der også en lillebror, men der er mere højttaler for pengene i S15eren, og der er kun en hundredekroneseddel at spare pr. sæt.

S10 (Lillebror):


Der er også disse, hvis du er hurtig:


Hififreaks har også ofte gode lagersalg på demomodeller og lign (også subwoofere):


Af og til sælger de også udvalgte modeller fra deres normale udvalg med en god rabat:


Subwoofer kan du ønske dig til din næste fødselsdag eller til jul, hvis du ikke har pengene nu.
Igen findes der masser af gode køb på brugtmarkedet, specielt hvis det ikke er i den dyre ende, er der som regel en del at vælge imellem...

Du behøver ikke baghøjttalere i første omgang, specielt da du skriver, du ikke er den store fan af surroundlyd, men kan "nøjes" med enten et 2.1 sæt eller et 3.1; ønsker du senere at udvide med baghøjttalere er det meget enkelt.
Har du ikke pladsen bad sofaen, så burde det være muligt at montere dem i loftet.
Selv om det ikke er optimalt, kan det stadig give en god effekt...




Redigeret af Supergris - 14-April-2022 kl. 16:04
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
splitbus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2022 kl. 15:39
Hej Med Jer

Tusind TAK for Jeres tilbage meldinger

Har aldrig rigtig tænkt på at investere i Surround Sound, men efter at ha købt Samsung soundbaren kan jeg godt høre at lyden bare her igennem er MEGET bedre.

Kan måske godt se det ville blive lidt en klondike løsning med mine eksisterende højtallere

Derfor overvejer jeg "bare" at købe Samsung's SWA baghøjtallere
Tror det er 9000 modellen der er kompatibel med min soundbar

Ved I hvor 9500 modellen ikke er kompatibel med min soundbar ?

Igen TAK for Jeres interesser i at hjælpe

Mvh
Lars
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2022 kl. 19:36
Det kunne være rart, hvis du var lidt hurtigere til at svare, da et svar tager tid at skrive, så ikke meget ved, hvis det viser sig, det blot er spild af tid...

Du har stadig ikke svaret på, om du har en Yamaha RX-V485?

Hvis det er tilfældet, ville jeg ikke spilde tid og penge på den soundbar, du har, da det aldrig bliver rigtig godt.

Så vidt jeg kan se på denne side, så er det SWA-9000S, der er kompatibel med din soundbar:


"* Samsung Wireless Surround Kit er et tilbehør, som købes separat (modelkode SWA-9000S). ** Lyden overføres trådløst til det bagerste forstærkermodul. Modulet kræver separat strømtilførsel, og de bagerste højttalere tilsluttes til modulet med kabler."

Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
splitbus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 08:27
Beklager min manglende tilbagevending

Jep jeg har en Yamaha RX-V485

Tror ikke jeg går så meget op i det perfekte surround sound setup og vil derfor ikke bruge mange penge på det

Derfor gik jeg også vejen hvor jeg bare startede med en soundbar
Jeg vidste ikke på det tidspunkt at der var mulighed for at skrue noget surroundsound agtigt sammen med den soundbar

Jeg går efter at få fat på et sæt brugt SWA-9000 baghøjtallere

Jeg er taknemmelig for Jeres tilbagemeldinger. TAK
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 12:42
Hvad bruger du din Yamaha til?
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
splitbus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 14:08
Streamer trådløst (UDEN lack) til højtallere via 5 Ghz wifi

Havde før en R-N402D men denne kunne kun streame via 2,4 Ghz wifi og dette gav lacks


Redigeret af splitbus - 27-April-2022 kl. 14:10
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2022 kl. 20:59
2.4 GHz er ellers det, der normalt anbefales, så det kan sikkert løses med et bedre netværk.

Der findes deciderede streamere, der er betydeligt billigere, der fylder langt mindre, som kan streame til dine "højttalere" mindst ligeså godt...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
splitbus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2022 kl. 09:22
Ved ikk hvad der anbefales, men det virkede ikke hos mig og heller ikke iflg. support hos Yamaha


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu