|
OLED-monitor uden fringing? |
Besvar |
Forfatter | |
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6193 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-September-2024 kl. 11:55 |
Jeg er begyndt at lægge mere mærke til fringing (svagt rødt skær omkring noget tekst) på min Alienware AW3423DWF
Eller måske er det ikke fringing, men noget andet? Det generer mig slet ikke nok til at kaste skærmen ud ad vinduet, er meget glad for den Sjovt nok: Der er slet ingen fringing, mens jeg skriver det her på recordere.dk Men det er der på linjen med bogmærker Findes der en anden OLED-monitor i formatet 21:9 (ultrawide) uden fringing? Er WOLED bedre på det område?
Redigeret af jake51 - 15-September-2024 kl. 12:02 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1994 |
Funktioner
Tak(0)
|
Redigeret af TBC1 - 15-September-2024 kl. 16:22 |
|
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
Alienware AW3423DWF har så vidt jeg husker 1. generation af QD-OLED panelet. Farvekanterne er blevet lidt mindre synlige i 2. og 3. generation af QD-OLED, men det ses stadig tydeligt, så hvis man generes af det, bør man nok stadig styre udenom.
Jeg har ved et par lejligheder fortalt Samsung Displays koreanske ingeniører, at jeg synes de bør overveje en ny pixelstruktur. De har ikke opfyldt mit ønske endnu Foreløbigt virker det som om, at det håber på at reducere det via højere pixeltæthed, altså højere opløsning, og ved at få Microsoft og Apple til at indbygge en QD-OLED orienteret 'ClearType' i Windows og macOS. Det ses primært, når kontrasten er stor. F.eks. hvid tekst på sort baggrund.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |