|
[FUNDET] Hjælp til at finde en sang |
Besvar |
Forfatter | ||
Sindian
Ny bruger Oprettet: 20-Marts-2022 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-Marts-2022 kl. 12:14 |
|
Jeg har ledt efter den her sang i så lang tid at jeg er ved at tror jeg har lavet den selv og glemt det!
Hvad jeg kan huske: Omkvæet af Sangen: (Måske ikke helt ord rart, men burde være tæt på!) "Jeg tænder et lys så jeg kan se dig. Strømmen er gået i hele mit hus. Jeg finder et tæppe frem og, jeg pakker dig ind. Og henter et kaffekrus. Jeg tænder et lys et sted i mørket. Finder hen til dig og sidder ned. Ser dig i dine øjne. Ingen løgne. Og kun din ensomhed" Hvor har jeg hørt den: Jeg hørte den første gang på Youtube en af af det der "Lyric" videoer hvor de skriver sangteksten og nogle gange har billder bag dem, jeg syndes også jeg hørte en anden sang fra samme person omkring nogle det ville havde musikken skulle køre forevigt Hvad er sangen omkring: Jeg syndes jeg kan huske sangen er omkring en stormfuld aften hvor en fremmet dukker op ved sangerens hus og hun lukker ham ind og syndes hun kan genkende ham og han måske har vandret rundt i byen dagen før. Sangere: Kan kun huske det er en kvinde og hun synger dansk. Jeg har ikke en god ide om årstallet men jeg ville gætte på det er fra før 2010 men er ikke sikker, det er i værtfald mere end 5 år siden! Hvor har du ledt: Jeg har googled, søgt på youtube, søgt på alle "Skriv sengtekst for at finde sangen" hjemmesidder jeg kan finde, prøvet alle "Nyn sangen" ting jeg kan finde og har snakket med så mange jeg kan omkring mig, min bror synes melodien lyder bekendt men kan heler ikke huske hvor han har hørt den. Hvis der er nogle der kan hjælpe mig så please sig til! Hvis jeg finder ud af hvordan jeg uploader lyd er jeg villig til at synge omkvæet som jeg husker det!
--------------------- Sangen er fundet! Det er Tænder et lys af Bee pop Redigeret af Sindian - 14-September-2024 kl. 19:40 |
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4669 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis du kan synge omkvædet, kan denne app måske genkende sangen.
|
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
Sindian
Funktioner
Tak(0)
|
|
Som sagt så har jeg prøvet at nynne sangen i næsten alle aps jeg kunne finde, selv shazam, og får aldrig et resultat. (Tror mest fordi det er en dansk sang)
Men tak for hjælpen, jeg kigger videre :3
|
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2194 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ikke bare nynne... HAr du prøvet at synge TEKSTEN i appene? Så vil du MÅSKE komme nærmere. Google er ikke lige nogen go' ven til dette her! Har endda prøvet at søge med HELE din tekst i Google - det gav NADA! Det plejer ellers at virke.
|
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du også prøver SoundHound appen? Den synes jeg er bedre end Shazam, især til klassisk musik, og når man nynner.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
Sindian
Funktioner
Tak(0)
|
|
Yes, har prøvet at synge, nynne, skrive, og søge på alle de måder jeg kan tænke på, intet virker!
Ja jeg har også prøve SoundHound op til flere gange, men finder heler ikke nogle svar der! Jeg tror sangen jeg har hørt ikke er fra en stor kunstner, ellers burde jeg havde kunne finde den nu! Jeg har prøvet at finde den her sang i LANG tid! Så jeg har prøvet en masse ting!
|
||
ShiinaVayr
Ny bruger Oprettet: 14-September-2024 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Hey, leder du stadig efter denne sang?
Tænder et lys af Bee pop
|
||
Sindian
Funktioner
Tak(0)
|
|
YES! Tusind tusind tak! Det er lige præsist den sang jeg har ledt efter!
|
||
Rolias
Super bruger Oprettet: 31-Juli-2008 Sted: København V Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kan simpelthen være så irriterende ikke at kunne finde en sang, man har gem i knolden et sted. Godt du fandt den. Jeg prøvede lige at smide den tekst du havde skrevet i Google, og der var første resultat det her: http://tabz.dk/se.php?id=923, og det passer jo perfekt med den, så hvordan du lige har undgået det, ved jeg ikke. :)
|
||
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
|
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2194 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kender det godt... Jeg har haft en instrumental melodi kværnende rundt i mit hoved i 40 år, ca. Eller længere? Ved det ike helt. Har oprettet en ny tråd om det.
|
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Googles indeks kan jo have ændret sig på 2,5 år 😉 |
||
ildocteur
Bruger Oprettet: 13-September-2005 Status: Offline Point: 217 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tænkte dette må være en nem opgave for en en AI chatbot. Man kan jo overveje lidt om det er denne teknologi der vil gøre os alle arbejdsløse når man ser hvad svarne var :-). Derer tale om den gratis version af alle bots, det kan være at man kan få et bedre svar hvis man betaler for at blive gjort arbejdesløs.
ChapGPT: Sangen, du refererer til, er "Tænder et lys" af Anne Linnet. Den handler om at finde lys og nærhed i mørke tider. Hvis du vil vide mere om sangens tema eller betydning, så sig endelig til! Microsoft Copilot: Teksten, du har delt, er fra sangen “Jeg tænder et lys” af Rasmus Seebach. Det er en smuk og følelsesladet sang, der handler om nærhed og intimitet i mørke tider. Er du fan af Rasmus Seebach, eller er der andre danske kunstnere, du også kan lide? Jeg har desværre ikke mulighed for at søge efter sangtekster på den måde. Der er flere grunde til dette:
Hvad du kan gøre for at finde sangen:
Andre oplysninger, der kunne hjælpe:
Hvis du kan give mig flere detaljer, vil jeg gerne forsøge at hjælpe dig igen. Muligheder for inspiration: Selvom jeg ikke kan finde den præcise sang, kan jeg måske give dig nogle ideer til, hvor du kan lede. Baseret på de få linjer du har givet, kunne det være en sang, der udtrykker følelser af nærhed, kærlighed og tryghed i en tid med usikkerhed. Du kunne prøve at søge efter sange af kunstnere som:
Jeg håber, dette hjælper dig lidt på vej. Redigeret af ildocteur - 18-September-2024 kl. 07:38 |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |