recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Sony 65"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Sony 65"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Babalu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Babalu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Sony 65"
    Sendt: 08-September-2024 kl. 20:31
Hej alle sammen

Mit gamle tv er kaput, så skal have et nyt :)

Jeg ved det skal være et Sony 65", men hvilket af disse to vil i vælge?

Sony Bravia 65” X90L 4K Full Array LED Smart TV (2023) pris: 11990 kr.

eller

Sony Bravia 65" X75WL 4K LED Smart TV (2023) pris: 7999 kr.


Mit tv skal stå i et lyst rum og der er en PS5 tilsluttet (bliver ikke brugt meget)..
Har prøvet at læse lidt reviews, men kan ikke beslutte mig ;(
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4515
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2024 kl. 07:55
Er det kun Sony du kigger på? X90L har afgjort bedre billedkvalitet end X75WL, der er en billigmodel, og jeg synes, at merprisen er godt givet ud. Dog vil jeg samtidig sige, at du kan få meget bedre billedkvalitet i 65" for mindre end 12.000 kroner, inkl. OLED TV (som klare sig fint i oplyste rum).
Til top
Babalu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Babalu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2024 kl. 14:31
Tusind tak for input :D

Ja, er ret sikker på det skal være Sony ;) Har altid haft dem og de er aldrig gået i stykker. Købt et Samsung til soveværelset for 7 år siden og det er allerede kaput. Mit Sony som er 11 år står stadig stærkt i stuen. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4515
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2024 kl. 09:26
Så synes jeg, at 65" Sony X90L er et fint bud. Det har været nede i 9.990 kroner på tilbud, så måske du kan få forhandlet en god pris igennem.

Et 65" Sony OLED TV, hvilket ville være en stor opgradering på billedkvalitet, koster noget mere.
Til top
Babalu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Babalu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2024 kl. 15:08
Så har jeg købt nyt TV :)

Måske et lidt dumt spørgsmål, men da vi skulle bære det ud i bilen sagde manden der solgte mig det, at det ikke må ligge på den ene side ned af under fragt.

Men gælder det også når jeg pakker det ud? og skal montere vægbeslag? Skal jeg gøre det hvor fjernsynet står opret?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4564
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2024 kl. 15:55
Nej det gælder kun under transport. Du lægger bare TV op på et plant bord med et tæppe imellem. Så er det lettere at montere vægbeslaget.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Babalu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Babalu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2024 kl. 18:59
Tak for svar :) 

Et sidste spørgsmål. Jeg valgte at købe det uden vægbeslag, da jeg allerede har et.

Men nu er jeg kommet i tvivl om det var det rigtige at gøre? Mit gamle TV var Sony 46" (vægt 17-18 kg), det nye Sony 65" (vægt 24-25 kg.)

Jeg har ikke noget info om mit vægbeslag om max. vægt. Men det er bare et som sidder tæt til væg på skinner uden dreje funktion.

Burde jeg være bekymret om det kan bære det? eller om skruerne passer?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4564
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2024 kl. 20:01
Det er jo vigtigt at vægbeslaget er beregnet til vægten. De allerbilligste vil nok ikke være velegnet. Selv skiftede jeg fra et billigt til et Vogel vægbeslag da jeg gik op 65 tommer TV. Og godstykkelse er fordoblet ift det billige beslag. Det er ovenikøbet billigere i dag, jeg gav 700 kr for det for 4 år siden.



Redigeret af Munch - 12-September-2024 kl. 20:02
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2024 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Babalu Babalu skrev:

Burde jeg være bekymret om det kan bære det? eller om skruerne passer?

Nej…..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 39 minutter siden kl. 14:07
Hej Rasmus,

Hvilke modeler tænker du på i stedet for X90L, for mindre end 12K kr ? Smile   

/Gonardo
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4515
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 35 minutter siden kl. 15:11
Til under 12.000 kroner sælges både LG B3, LG C3 og Philips OLED708. De koster fra 8.555 kroner og opefter. Det er alle OLED TV, som vil give dig billedkvalitet i en helt anden klasse end Sony X90L. Det vil umiddelbart være mine anbefalinger, men priserne svinger fra uge til uge, så det kommer an på, hvornår du vil handle.
Se Tilbudsjagten her: https://www.flatpanels.dk/tilbudsjagten.php

Philips'en kører Google TV, hvilket er samme TV-platform som hos Sony. Hvis du streamer dagligt, så synes jeg dog, at du uanset hvad bør overveje at parre et OLED TV med Apple TV 4K boksen, der giver en noget bedre bruger- og streamingoplevelse. Den kan gemmes af vejen og styres med TV'ets fjernbetjening – og vice versa.


Redigeret af Rasmus Larsen - 8 timer 35 minutter siden kl. 15:11
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 7 timer 52 minutter siden kl. 15:54
Bilka har også stadig LG G2 til 9000,-, hvis du kan hente det i varehus.


Redigeret af Mefisto - 7 timer 50 minutter siden kl. 15:56
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu