recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BEOLAB 9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBEOLAB 9

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Emne: BEOLAB 9
    Sendt: 20-November-2011 kl. 14:49
Hej er der nogen på siden der har nogen B&O Beolab 9 højtalere?
I så fald hvad er plusser og minusser ved højtaleren efter jeres personlig vudering ?
Overvejer nemlig og skal erhverve mig et sæt snart.

I B&O butikker siger de at det er ikk er nødvendigt med nogen ekstern bas enhed ved siden af.
Hvad mener i om dette..

Peter pan du har vel en mening om dette ?

Christian
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:

I B&O butikker siger de at det er ikk er nødvendigt med nogen ekstern bas enhed ved siden af.
Hvad mener i om dette..


Det skulle der da nødigt være med den 10" enhed der sidder i Beolab 9 i forvejen, som bliver fodret af en 500W klasse D forstærker.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 15:48
Okay det er et plus :-)
Du har så ikke nogen minusser ved højtalerene ?
Jeg hører meget elektronisk musik - men jeg mener ikke elektronisk SKAL spilles højt, men det er klart, man må gerne kunne hører elektronisk med lidt power, og der ved jeg så ikke om BEOLAB 9 er et godt valg.. Men jeg syntes det er det eneste alternativ for B&O højtalere pt. Beolab 5 er for store til min bolig.

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 17:14
det største minus er Beolab 5´erne spiller en klasse bedre (men så er vi helt oppe at ringe med 2000watt bare til Basserne)
 
Har haft begge (arbejdede hos B&O)
 
Jeg returnerede 9´erne og opgraderede til 5´erne mest pga. jeg ikke var glad for udseendet på 9´erne.
 
Der er god dybde, og fantastisk præcis lyd.
 
men som sagt 5´erne er klassen bedre
 
som sagt så er der en 500watt Klasse D forstærker til 10" enheden som levere en god bass
og 2x100watt til diskant og midrange = 700watt pr speaker
 
Beolab 5´eren har istedet en 2xbass enhed (6.5" og 15") som hver er fodret af en 1000watt Klasse D + 2x250WAtt fordelt på midrange og Tweeteren.. = 2500watt pr speaker
 
Hvis du har mange penge så ville jeg opgradere til Beolab5, men 9´eren kan sagtens udspille en stor del højtalere på markedet, og da du både får en højtaler + en forstærker til prisen, så er faktisk prismæssigt ok..


Redigeret af Rasmusdc - 20-November-2011 kl. 17:14
Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2010
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 21:39
Jeg har BL9 koblet til mit TV sammen med en BL2. Jeg kan desværre ikke fravælge BL2 når jeg hører musik, da jeg synes musikken lyder bedre uden Sub'en, BL9 gør det fantastisk.
Omvendt er Sub'en fantastisk til film :-)
Lyden er utrolig skarp synes jeg, og det er tydeligt at høre om det er dårlige indspilninger, eller dårlige MP3 filer (<320). Jeg har ikke fortrudt købet et sekund (købt brugt dog, 2 år gamle).
Tjek evt disse:
der findes mange anmeldelser ude om disse højttalere.
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af beolion beolion skrev:

Jeg har BL9 koblet til mit TV sammen med en BL2. Jeg kan desværre ikke fravælge BL2 når jeg hører musik, da jeg synes musikken lyder bedre uden Sub'en, BL9 gør det fantastisk.
Omvendt er Sub'en fantastisk til film :-)
Lyden er utrolig skarp synes jeg, og det er tydeligt at høre om det er dårlige indspilninger, eller dårlige MP3 filer (<320). Jeg har ikke fortrudt købet et sekund (købt brugt dog, 2 år gamle).
Tjek evt disse:
der findes mange anmeldelser ude om disse højttalere.


Tak fordi du skriver og kan anbefale Beolab 9 højtaleren, det er altid dejligt med andres mening inden man selv går ud og investere. Jeg spørg osse af den grund at jeg ved B&O kommer med nye højtalere næste år - men det er jo altid svært at forudse om de så er bedre.

De siger osse i en B&O forretning at en Sub ikk er nødvendig til Beolab 9 højtaleren. Min bekymring er bare, er der god bas i dem hvis man skruer højt op og er lyden stadig ren når man skruer højt på på f.eks 50-55 dc ? Lyden blir vel ikk så god når den kom over 65-70 dc?

Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:

Oprindeligt skrevet af beolion beolion skrev:

Jeg har BL9 koblet til mit TV sammen med en BL2. Jeg kan desværre ikke fravælge BL2 når jeg hører musik, da jeg synes musikken lyder bedre uden Sub'en, BL9 gør det fantastisk.
Omvendt er Sub'en fantastisk til film :-)
Lyden er utrolig skarp synes jeg, og det er tydeligt at høre om det er dårlige indspilninger, eller dårlige MP3 filer (<320). Jeg har ikke fortrudt købet et sekund (købt brugt dog, 2 år gamle).
Tjek evt disse:
der findes mange anmeldelser ude om disse højttalere.


Tak fordi du skriver og kan anbefale Beolab 9 højtaleren, det er altid dejligt med andres mening inden man selv går ud og investere. Jeg spørg osse af den grund at jeg ved B&O kommer med nye højtalere næste år - men det er jo altid svært at forudse om de så er bedre.

De siger osse i en B&O forretning at en Sub ikk er nødvendig til Beolab 9 højtaleren. Min bekymring er bare, er der god bas i dem hvis man skruer højt op og er lyden stadig ren når man skruer højt på på f.eks 50-55 dc ? Lyden blir vel ikk så god når den kom over 65-70 dc?



Jeg har lige været nede i en B&O butik idag. I næste uge udsender B&O et par nye højtalere. De kommer til at hedde Beolab 12 og de skulle efter sigende være "flade" i designet, tror han mener tynde. De skulle være ligeså høj som Beovision 10 - mere kunne han ikke fortælle. Glæder mig til at se dem.. Men jeg tænker bare "tynde" højtalere, der skulle man bare ikke tro kunne komme noget "massiv" lyd ud af.
Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2010
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2011 kl. 22:59
Jeg har også svært ved at se hvordan BL12 skal kunne konkurrere mod BL9, der er en stor volumen til forskel og ca. ½ pris.
Men de bliver interessante at lytte til. 
Jeg kunne sagtens forstille mig at de måtte være super som surround højttaler, specielt med BL9 som front Big smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu