recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BDP7300 FAT32 VS 6GB filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBDP7300 FAT32 VS 6GB filer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Emne: BDP7300 FAT32 VS 6GB filer
    Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 10:58
Hej.

Jeg har i går modtaget en philips bdp7300 afspiller. Den har som så mange andre afspillere en USB-indgang hvorfra den kan spille MKV videofiler. Jeg har prøvet med at par stykker og jeg kan meddele at det virker fint.

Problemet er at den ikke kan læse NTFS formaterede USB-nøgler, så jeg et tvunget til at benytte FAT32, der ikke understøtter filer større end 4GB. Jeg har et par DVD-backupfiler der er større end 4GB som jeg gerne vil splitte i mindre bidder så jeg kan skrive dem til en FAT32 formateret USB-nøgle.

Jeg har prøvet med windowsprogrammerne mkv2vob og tsMuxeR, men jeg kan ikke finde en indstilling der både splitter filerne og outputter i et format som afspilleren vil genkende. Det er med andre ord pest eller kolera: Enten splitter jeg filerne, og de kan så ikke læses i afspilleren eller også kan de ikke lægges på USB-nøglen fordi de er større end 4GB.

HJÆLP !

UPS! Fik vist postet i det forkerte forum. Håber det går alligevel

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 31-Oktober-2009 kl. 11:03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 12:04
Hej Igen.

Så lykkedes det

Man kan bruge windowsprogrammet "mkvmerge" til at splitte mkv filer uden at kode dem om. Det tager ikke længere tid end det tager at skrive dem til USB-nøglen og det påvirker hverken billed eller lydkvalitet.
Det er ikke helt sømløst når afspilleren skifter fra fra den ene fil til den næste, men den gør det af sig selv og det går lyn hurtigt.

Det er en herlig bonus at bdp7300 også kan spille mine mkv filer

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 31-Oktober-2009 kl. 12:04
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 13:46
Fint det virker.

Ja hvorfor skal alle usb indgange stort set altid være med fat32.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Fint det virker.

Ja hvorfor skal alle usb indgange stort set altid være med fat32.

Tja. Jeg vil tro at der handler om at en NTFS licens koster penge der skal betales til microsoft.
Så er det bare ærgeligt at man heller ikke kan benytte ext2 eller ext3, der ikke koster noget, selvom mange apparater er baseret på linux.

MVH
tvkartoffel
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 15:15
Har du også brugt den til at se videofiler i HD-format?
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af DanishBacon DanishBacon skrev:

Har du også brugt den til at se videofiler i HD-format?

Ja. Jeg har faktisk kun brugt den til MKV i 720p.

Indholdet i de MKV filer jeg har er typisk AVC video 1280 x 720p og 6 kanals AC-3 lyd. Jeg har ikke prøvet med dts lyd endnu. Update følger...

Update:

Både dolby digital og dts lyd virker uden problemer og recieveren genkender signalet. 1080p video virker også uden problemer.

Det ligger testfiler HER som du kan bruge hvis du er tvivl om hvad den kan spille via USB. For mit vedkommende er det i øjeblikket kun relevant med MKV. Jeg har dog prøvet med en enkelt video i XVID. Det virker også fint.
Srt subs ser også ud til at virke.. Det bliver bedre og bedre.

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 31-Oktober-2009 kl. 16:55
Til top
Phillipskaj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-November-2009
Sted: danmark
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2009 kl. 11:20
Hej tvkartoffel og i andre herinde Smile

Jeg har lige købt en phillips bdp7300 og et corsair usbflash 16GB stick i den tro at jeg så bare kunne lægge mine HD filer over på usbnøglen og så bare kunne nyde mine HD film uden at skulle brænde skiver.meen nej Cry

Nu sider jeg så og kæmper en kamp med dit forslåede program "MKVMERGE" og prøver at "splitte" filmen :

Moon.LIMITED.720p.BluRay.x264-HAiDEAF

og MKVMerge har nu stået og "tygget" på opgaven i 15min og det ser ud som nedenstående :

mkvmerge v2.2.0 ('Turn It On Again') built on Mar  4 2008 13:20:12
'I:\Moon.LIMITED.720p.BluRay.x264-HAiDEAF\haideaf-moon\haideaf-moon.mkv': Using the Matroska demultiplexer.
'I:\Moon.LIMITED.720p.BluRay.x264-HAiDEAF\haideaf-moon\haideaf-moon.mkv' track 1: Using the MPEG-4 part 10 (AVC) video output module.
'I:\Moon.LIMITED.720p.BluRay.x264-HAiDEAF\haideaf-moon\haideaf-moon.mkv' track 2: Using the DTS output module.
'I:\Moon.LIMITED.720p.BluRay.x264-HAiDEAF\haideaf-moon\haideaf-moon.mkv' track 3: Using the text subtitle output module.
The file 'I:\MOON\haideaf-moon.mkv' has been opened for writing.
Det virker utroligt bøvlet og hvad så når programmet engang i morgen er færdig og jeg stadigvæk ikke har fået danske tekster på ?

Håber du kan hjælpe den lidt for optimistiske phillips kvajekaj Big smile

Venlig hilsen phillipskaj

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 18:33
Det er strengt forbudt at diskutere medier hvis oprindelse er tvivlsom på dette forum. Til det findes der andre og bedre sites. Beklager...

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 21-November-2009 kl. 18:34
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu