recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVI til TV, men hvad med lyden? PX37
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVI til TV, men hvad med lyden? PX37

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mathiasnh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: DVI til TV, men hvad med lyden? PX37
    Sendt: 15-Januar-2010 kl. 15:07
Hej forum,

Jeg har et panasonic 37PX80 som gerne skal kobles til min bærbare med lyd og billede (via HDMI). Jeg kan sagtens overføre billedet - bruger et DVI til HDMI kabel. Problemet er at jeg ikke kan få lyden med. Jeg har forbundet computeren og TV'et med et minijack til Phono kabel, men det vil ikke afspille lyden. Sikkert fordi lyden normalt er med i HDMI kablet. 

Er der nogen måde, hvorpå jeg kan få overført lyden til mit tv, uden at jeg skal køre videosignalet analogt? 

Mvh. Mathias
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 19:33
 
 Der er ikke noget Audio In som kan bruges i forbindelse med HDMI, der er kun et som er i forbindelse med Component In. Der er Analog PC tilslutning via VGA, men også der uden lyd. Kører selv af og til PC via VGA, men må bruge et sæt Aktive højttalere eller Reciveren til lyden
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5252
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 00:50

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

  Der er ikke noget Audio In som kan bruges i forbindelse med HDMI, der er kun et som er i forbindelse med Component In. Der er Analog PC tilslutning via VGA, men også der uden lyd. Kører selv af og til PC via VGA, men må bruge et sæt Aktive højttalere eller Reciveren til lyden

 
Ifølge dansk manual fra 14-03-2008 download fra panasonic.dk skulle det være muligt at få analog PC lyd sammen med både VGA og HDMI1 indgang, se side 24, 45 og 46
VGA er vist på side 45 i tegning, sluttes til phono bøsning ved Component indgang.
Og med DVI - > HDMI1, også til phono bøsning ved Component indgang. Lydindstillinger ændres for HDMI1 (s. 24)
 
Et klip fra manual side 46:
 
 
Mvh JørgenT 


Redigeret af JørgenT - 16-Januar-2010 kl. 00:51
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Der er ikke noget Audio In som kan bruges i forbindelse med HDMI
 
Det er noget sludder, selvfølgelig er der det, jeg bruger det selv på mit Philips TV. Men her er ikke tale om audio in, men audio out fra PCen (HDMI). Du har anvendt korrekt lydkabel. Du skal ind i "juster lydegenskaber" på PCen, og vælge korrekt lydudgang. Desuden skal du ind i TVets menu og parre DVI indgangen med lydindgangen.
 
Jeg er her gået ud fra, at PCen har HDMI og TVet har DVI.
 
Flemming


Redigeret af fltk - 16-Januar-2010 kl. 11:57
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 14:03

Jeg har video og audio fra min PC til LG TV som jeg bruger som PC skærm, med DVI i PC og HDMI i TV, uden at bruge andre kabler til audio.

Der er en patch som enabler audio fra DVI til HDMI, hvis du har en NVidia graphic kort..
Det hedder Disable Audio NVidia Hot Fix..
Mvh
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu