Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Circon
Super bruger
Oprettet: 05-Januar-2005
Status: Offline
Point: 299
|
Sendt: 20-December-2009 kl. 18:33 |
der er helt noget andet du taler om !!!!!!!!!!!
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
|
Sendt: 20-December-2009 kl. 19:34 |
Nej udfald i signalet er et problem yousee døjer med, hvor de forsvinder og i det andet øjeblik er det tilbage igen, det er fordi dvb-t går faktisk ind og påvirker signalet på dvb-c, og der ville gå et stykke tid før der var styr på det men et bedre antenne kabel som er dobbeltskærmet mm. ville kunne muligvis afhjælpe problemet.
|
Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50
SVS 5 satelite SVS SB2000
JVC HD750
Sony PS4
|
|
isteen
Guld medlem
Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 713
|
Sendt: 20-December-2009 kl. 21:09 |
Sigida skrev:
Nej udfald i signalet er et problem yousee døjer med, hvor de forsvinder og i det andet øjeblik er det tilbage igen, det er fordi dvb-t går faktisk ind og påvirker signalet på dvb-c, og der ville gå et stykke tid før der var styr på det men et bedre antenne kabel som er dobbeltskærmet mm. ville kunne muligvis afhjælpe problemet. |
Jeg har altså også problemet på en fællesantenne, der intet har at gøre med Yousee
|
Steen
|
|
isteen
Guld medlem
Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 713
|
Sendt: 20-December-2009 kl. 21:15 |
Circon skrev:
Steen, prøv det en gang.Tænd for fjernsynet.Skal være på dvb-c.Tryk på tv knappen, vælg analog og tryk ok.Vent et minut og vend derefter tilbage på dvb-c og tryk ok. Det har jeg lavet og problemet var forsvundet.Tilfælde? ingen anelse |
Det har jeg nu prøvet, så må vi se om der sker nogle ændringer
For et par dage siden prøvede jeg noget helt andet!
Jeg gik ind i indstillinger, og lod DVB-C tuneren søge efter en opdatering.
Det gik der 5-10 minutter med, så meldte tuneren "klar".
Det eliminerede ikke problemet, men udfaldet sker ikke længere hver time...så måske har det hjulpet en smule?
|
Steen
|
|
isteen
Guld medlem
Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 713
|
Sendt: 24-December-2009 kl. 10:42 |
Sigida skrev:
Jamen jeg ved det er et problem yousee døjer med, det er pga dvb-t signalet går ind og påvirker signalet. få dig et bedre antennekabel, dette skulle umidelbart hjælpe på problemet. |
Mit antennekanbel går hen til min recorder, og derfra til TV - skal jeg udskifte begge kabler?
Jeg bruger ganske almindelige kabler, hvad skal jeg gå ud og købe?
|
Steen
|
|
isteen
Guld medlem
Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 713
|
Sendt: 29-December-2009 kl. 16:29 |
Nu har jeg været ude og købe Tech+Link High Quality Antennekabel - og de penge var ikke givet godt ud. Det har i hvert fald ikke afhjulpet problemet :-(
|
Steen
|
|
isteen
Guld medlem
Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 713
|
Sendt: 30-December-2009 kl. 14:56 |
Hermed det svar jeg fik fra en tekniker hos Expert:
Enkelte panasonic modeller ’taber’ kanalerne – det lyder ikke til at være problemet, men følger en vejlledning som måske også hjælper på det udfald kunden oplever. Denne "fejl" skyldes at Automatisk opdatering er slået til.
For at rette dette skal I gøre følgende:
Tv skal stå på DVB-C
Vælg menu
Vælg indstillinger
Vælg system
Vælg automatisk opdatering, brug pil til venstre og slå automatisk opdatering fra.
alternativt kan kunden prøve dette :
Panasonic
Auto søgning
Stop søgning (tv vil nu stå på DVB-T )
Vælg menu
Indstillinger for DVB-T
Nederst kan man vælge tilføg DVB-C kanaler
Vælg tilføg DVB-C kanaler og lav en ny søgning.
Alle kanaler vil nu være på tv ( DVB-T,DVB-C og analog )
Hvis ovenstående ikke hjælper skal kunden have tage fat i Panasonic, som måske kender til problemet – som er nyt for mig.
Jeg vil prøve mig lidt frem, håber andre med samme problem, også kan forsøge sig lidt.
Meld gerne tilbage, om/hvis det er noget der løser problemet
|
Steen
|
|
isteen
Guld medlem
Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 713
|
Sendt: 25-Marts-2010 kl. 13:55 |
Lovede en tilbagemelding, når jeg vidste mere...
Expert fik i går fladskærmen til service. I dag ringede de så, og meddelte at den ikke fejlede noget.
Ifølge Expert, er det en kendt fejl på den fællesantenne, jeg er tilsluttet.
Problemerne med periodiske "knald" på analoge kanaler, kan ifølge Expert afhjælpes ved, at man skifter til mono-lyd.
Problemerne med de periodiske udfald på DVB-C har de endnu ikke kunnet afhjælpe!
|
Steen
|
|