recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD maskiner der kan  afspille h264 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD maskiner der kan afspille h264 ?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 00:53
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Men h264 videocodecet kommer til at bruges i mange sammenhænge, og i mange former, det kommer også til at bruges til HDTV hvor det istedet er pakket ind i en container der hedder .ts (transport strøm) [...]


Så vidt jeg ved er Blu-Ray containeren (.m2t) også en transport stream. Ligesom Shreek skal den dog først befries, i dette tilfælde fra den onde Prins AACS og BD+.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Tom. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 00:59
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

 

Når du spørger om de kan afspille h264 - så gætter jeg på du i virkeligheden spørger om noget andet, nemlig om du kan afspille filer fra din computer hvor der er benyttet h264 videocodec eks. i disse containere. Da den slags filer nogen gange bruges til at lave kopier af copyrighted materiale - vil de store mærker der laver disse afspillere selvfølgelig undgå at kunne afspille disse "pc-formater" så længe de overhovedet kan. Eller ihvertfald begrænse afspilningen af det.

   

Tak for det gode svar............ja, det er det jeg mener, men det var nu ikke kun copyrighted materiale jeg var ude efter....   fordi det findes jo mest som Xvid og den slags........og det kan de fleste DVD afspillere jo klare.

Selv de "store" mærker laver sådanne maskiner......er det så ikke mærkeligt hvis de ikke vil lave maskiner der kan spille H.264 i de container formater du skriver om??

.

Jeg syntes at det ville være spændende med nye maskiner.....kald mig bare en .....................



Redigeret af Tom. - 04-Januar-2008 kl. 01:02
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 02:09
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Men h264 videocodecet kommer til at bruges i mange sammenhænge, og i mange former, det kommer også til at bruges til HDTV hvor det istedet er pakket ind i en container der hedder .ts (transport strøm) [...]


Så vidt jeg ved er Blu-Ray containeren (.m2t) også en transport stream. Ligesom Shreek skal den dog først befries, i dette tilfælde fra den onde Prins AACS og BD+.



HaHAHAHaHAHAHaHaHaHa............HDRip 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu