|
HDMI problemer |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Sendt: 09-Januar-2008 kl. 20:29 |
Prøv lige at ændre i smart picture indstillingerne.
|
|
SVP03
|
|
thomnico
Super bruger Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 490 |
Sendt: 09-Januar-2008 kl. 20:48 |
yes sirs... ouput på på HD det giver ingen effect at ændre på smart picture... det ændre bare brightness |
|
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Sendt: 09-Januar-2008 kl. 20:56 |
Så er jeg lige løbet ud for muligheder.
Lån en anden af en du kender og tjek på den måde om det er dvd eller tv. Kør scart med rgb eller brug komponent i stedet for. |
|
SVP03
|
|
thomnico
Super bruger Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 490 |
Sendt: 09-Januar-2008 kl. 21:00 |
yes will do..) jeg har skrevet til producenten om de vad hvordan jeg ser og ændrer output via hdmi, hvis ikke de kan så tror jeg sgu lortet ryger retur... selvom det er en overgangs afspiller til jeg får lidt flere gysser, må det sgu godt funge... men tak igen for hjælpen, selvom det ikke resulterede i succes. |
|
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 09-Januar-2008 kl. 22:10 |
Hej thomnico,
Har du prøvet at slukke for både TV og afspiller. Derefter tænde TV'et - og vente et halv minuts tid før du tænder DVD afspilleren? Skift herefter til HDMI indgangen på TV'et og se om det hjælper. Der er ikke meget HDMI opsætning på DVD afspilleren. Muligvis forhandles opskalering, HDCP mv. med TV'et - men det kan kræve at TV'et er helt startet op ('bootet') inden DVD afspilleren forsøger at forhandle. /Lars |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
jugglerq
Guld medlem Oprettet: 19-September-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 696 |
Sendt: 10-Januar-2008 kl. 17:34 |
hej jeg havde samme problem med mit Samsung 37R72B, det var til rep 4 gange jeg prøvede flere forskellige dvdafspillere med hdmi i den lidt dyrerer klasse men lige lidt hjalp det hdmi porten duede ikke, det er noget med handshaking imellem portene, prøv at få fat i en anden dvdafspiller. indsat link ang samme problem http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17273& KW=jugglerq http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16408& KW=jugglerq http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16249& KW=jugglerq |
|
thomnico
Sendt: 10-Januar-2008 kl. 23:51 |
tak for den respons jugglerq.... det er godt nok bedrøvende at høre... og jeg vil sgu ikke af med mit fjernsyn..// eller til rep i flere uger.. hvis problemet er så udbredt, så må de jo have en viden om det hos Samsung? har håber ikke det er fordi HDMI porten er kaput... |
|
thomnico
Sendt: 16-Januar-2008 kl. 11:35 |
jeg har nu fundet ud af hvad problemet formentlig skyldes, og det har desværre noget at gøre med formatet der kommer ud af afspilleren. Jeg har fået lokket ud af importøren at formatet der kommer ud af dvd-afspilleren er i 576i format, og det kan IKKE ændres.... og sjovt nok understøtter Samsung ikke dette format på HDMI... så det er nok derfor der kommer grønskærm, da formaterne ikke stemmer overens..) Så jeg er sgu nok desværre blevet taget lidt bagi, ved at købe så billig en dvd-afspiller. en lille advarsel. Hvis i vil bruge HDMI så lad være med at købe AGK dvd-afspillere, i hverfald den billige med HDMI. For det er faktisk ret værdiløs i forhold til Samsung.
æv... |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |