|
Manglende kvittering - NU MED AFSLUTNING! |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du har vel startet med at henvende dig til Elgiganten da de jo overtog reklamationsretten (eller eventuel det sted som har udstedt forsikringen)?
Du kan ikke forvente at Sony vil hjælpe dig, da det ikke er dem du har lavet en handel med. Du riskerer også at du ikke vil få en ny reklamationsret på de dele de skifter hvis du ikke får gennem det sted du har købt fjernsynet. |
||
j8544
Bruger Oprettet: 13-Januar-2016 Status: Offline Point: 172 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mener du seriøst, at en dankorttransaktion på fx 2000 kr. for køb af to dimser til 1000 kr. pr. stk. kan dokumentere et køb af én dims til 2000 kr.? |
||
Kallespears
Super bruger Oprettet: 07-April-2011 Sted: Esbjerg Danmark Status: Offline Point: 416 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det kan de faktisk. Spørgsmålet er om de gider. |
||
mhras
Bruger Oprettet: 27-Juni-2008 Status: Offline Point: 76 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så kom der en afslutning på sagen.
Jeg ringede i dag og talte igen med Securator som aftalt, efter jeg havde spurgt Elgiganten om de kunne finde min kvittering på min email eller adresse. Det kunne de ikke - så jeg ringede til Securator og fortalte dem det. De ville så selv lige give det et skud, så de ringede selv til Elgiganten for at høre om de kunne finde den. Securator ringede kort tid efter tilbage og fortalte at det kunne de desværre heller ikke. Securator fortæller mig så, at det skal vi ikke bruge mere tid på, så de skulle nok tage sagen på sig, og betale for en reparation af TV'et, selvom der stadig tre måneder tilbage af den oprindelige garantiperiode! Det synes jeg fandeme er flot og en super service. Så jeg skulle blot sende informationer tilbage til Securator og så ville de sørge for en tekniker og betale for ham. SÅ!, midt i min frokost ringer telefonen og det er den flinke mand fra Securator. Han fortæller mig at han har 'talt med en de kender inde hos Elgiganten" og han fandt mig frem i deres system på mit navn og adresse som jeg til starte med gav dem via Messenger-chatten!! WTF?! Nu kan de godt finde mig lige pludseligt? Så nu har jeg fået min kvittering tilsendt fra Securator og kan få lavet TV'et på den oprindelige garanti. Kunne det måske være at de pønsede på at trække den de sidste tre måneder så de ikke skulle betale for reparationen? Kæft, en dejlig start på weekenden. Respekt til Tryg/Securator Og hvad kan man så lære af det? - Lad være med at skrive til dem via Messenger (som der også blevet skrevet her i tråden) - Lad være med at give op, som jeg var tæt på. Det hjalp at få en voksen på banen. Tak for jeres inputs!
Redigeret af mhras - 05-Januar-2018 kl. 13:49 |
||
Basto
Guld medlem Oprettet: 20-December-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 533 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er jo nærmest en slutning som Disney ville ha lavet den .. godt kæmpet
Mvh Michael |
||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvor der er vilje er der vej .. Har været ude for noget lignende i det gamle Expert. Der kunne de heller ikke finde mig i systemet, da mit TV gik i stykker og jeg ikke kunne finde bonnen. Da jeg så endelig fandt papirbonnen, kunne den "flinke" ekspedient lige pludselig godt finde både mig, min addresse og købet i systemet, ud fra mit navn. Hmmmm ...
|
||
mhras
Bruger Oprettet: 27-Juni-2008 Status: Offline Point: 76 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og wupti....pludselig kan de godt finde den, fik jeg besked om pr. Messenger....
|
||
bentpetersson
Guld medlem Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2426 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu skal du læse seriøst rigtigt Det seriøse svar er ja, og det deles af både mig og forbrugerombudsmanden. Jeg gentager mit skrevne og prøver efterfølgende at forklare: "Med andre ord så er bankudskriftet bevis nok, hvis beløbet svarer til købet af nævnte enkelte produkt." Eksempel: Bankudskriftet viser, at der er hævet kr 7000 hos NN elektronik". Der er kun købt et TV (et enkelt produkt) og ingen ekstra tilbehør. Dette er beviset for købet af det nævnte enkelte produkt. Er der købt to ens produkter, som du nævner, og som koster enkeltvis det samme, er denne" form for kvitering også gyldig. Problemet opstår kun, såfremt der købes flere produkter, der har forskellig pris. ------------ Iøvrigt omkring mistænkeliggørelse af Elgiganten omkring deres egne data-noteringer, så har jeg i årenes løb købt rigtig mange produkter hos dem. Mange har jeg afprøvet og pakket ud og afleveret retur, iden 14 dages-prøvetiden er afsluttet. Uden problemer eller mistænkelige spørgsmål. Omkring mangler eller fejl: så har jeg sjældent min købskvittering med, men anmoder blot om at Elgiganten slår mig op. Der har aldrig været problemer. At der, som i trådens problem, også skal slås op på en anden og tidligere elektronikforretnings database, der som regel er forskellig, eller sammenkoblet - og som sjældent skal benyttes af personalet, kan det tænkes at give forventelige problemer. Selv har jeg gjort det for vane og til et must at forlange, at Elgiganten og Power lægger min kvitteringer ind i deres system ved hvert køb. Med en fortid som storskade-opgører i forsikring, skal man være heldig for blot at kunne genkendes stålripperne fra et brændt køleskab. Resten har flammerne taget. Og hvor er så kvittering og dokumentation for køb af køleskabet eller mht elektroniske artikler? Jo, De er flammernes bytte. Man gør sig selv en tjeneste, når købskvitteringen findes i forretningens database. Dette gør det også nemmere, når man køber ekstraudstyr, at forretningen kan slå op for at se, fx hvilken type stik der bruges. God weekend til alle. Redigeret af bentpetersson - 05-Januar-2018 kl. 15:31 |
||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||
madsklit
Bruger Oprettet: 07-September-2010 Status: Offline Point: 140 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg vil også mene at det er overvågning når rejsekort siger de skal gemme oplysninger om turer i 5 år men de siger det er pga regnskabsloven.
|
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En virksomhed skal jo netop gemme oplysninger om køb og salg (i dette tilfælde salg af rejser) i 5 år.
|
||
Dennis_m
Bruger Oprettet: 16-Februar-2013 Status: Offline Point: 73 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Dejligt det blev løst :) Nej. Det er jo Sony der betaler rep hvis det er indenfor reklamationsretten og ikke Elgiganten. nok nærmere bare fundet en medarbejder der er mere en haj i at søge i systemet :D , eller bare en der brugte mere tid til det. Arbejdede i Elgiganten med reklamationer, da de købte fona. Fona´s system var noget lort at søge i, i forhold til Elgigantens eget, meget mindre info på kunderne, dårligere varebeskrivelser, kunne ikke søge kortnr og mange andre problemer :D . |
||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |