recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - marantz dv 4610 - god Lyd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmarantz dv 4610 - god Lyd?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tyros Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2006
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Emne: marantz dv 4610 - god Lyd?
    Sendt: 23-Maj-2006 kl. 22:38

Har nogen erfaring med Marantz dv AFSPILLERE 4610  SOM LYDdoktor til anlægget eller er den bedst til billede??????

Eller kan man gå ned til pioner modellen til ca. kr. 800 -  (model 393) og stadig få rimelig lyd og billede til bilige penge???

Larsen
PHIlIPS 3731d styrer for vildt
PANA 65 recoder
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2006 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af Tyros Tyros skrev:

Har nogen erfaring med Marantz dv AFSPILLERE 4610  SOM LYDdoktor til anlægget eller er den bedst til billede??????

Eller kan man gå ned til pioner modellen til ca. kr. 800 -  (model 393) og stadig få rimelig lyd og billede til bilige penge???

Hvad mener du med anlægget? Er det et surround anlæg? I så fald sker der ingen væsentlig lydbehandling i afspilleren.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Tyros Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2006
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2006 kl. 23:51

 

Hvad mener du med anlægget? Er det et surround anlæg? I så fald sker der ingen væsentlig lydbehandling i afspilleren.

Hej Jesper

 

Jeg mener om maskinen er god som primær cd-afspiller til et godt av-anlæg f.eks dsl 55 og marantz 5600 

Larsen
PHIlIPS 3731d styrer for vildt
PANA 65 recoder
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 01:07

Oprindeligt skrevet af Tyros Tyros skrev:

Jeg mener om maskinen er god som primær cd-afspiller til et godt av-anlæg f.eks dsl 55 og marantz 5600 

At bruge en DVD-afspiller i 2000,-s klassen som CD-afspiller er synd for DLS'erne. At bruge en billig Pioneer er direkte mishandling!  Marantz'en er i mine ører det bedste alternativ til pengene, men de højttalere kan _så_ meget mere, og det er ikke specielt dyrt at hive en heftig forbedring ud af det anlæg med en god separat CD-afspiller. Køb f.eks. den billige Pioneer og brug den til film, og køb så f.eks. en Marantz CD 5001 OSE CD-afspiller.

De højttalere har et _kæmpe_ potentiale, og vinder gevaldigt ved at få bedre anlæg spændt foran. For at give dig et indtryk af hvad det er du har i fingrene: Et anlæg der matcher højttalerne kvalitetsmæssigt, og som minder om dét jeg selv bruger til de højttalere, er Musical Fidelity A5 CD og forstærker. Det er apparater til 18.000,- stykket, og det er IKKE overkill i forhold til højttaleren. Og en af mine kollegaer har for omkring 80.000,- Tag McLaren surround-udstyr spændt foran et sæt R55. Med andre ord, du kan roligt finde nogle ekstra kroner frem, du skal ikke være nervøs for at skyde over målet, der er fuld valuta for kronerne - og signalkilden betyder mere for lydkvaliteten end du formentligt er klar over.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu