|
NAD T515 el. Denon DVD-1930, eller? |
Besvar |
Forfatter | |
tjakobsen
Bruger Oprettet: 19-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 85 |
Emne: NAD T515 el. Denon DVD-1930, eller? Sendt: 26-December-2006 kl. 21:59 |
Hejsa, og glædelig jul til jer alle. Jeg skal ud og have en DVD afspiller til mit kommende TV, et Panasonic PV60. Jeg har kigget lidt på disse to modeller (ved Hifiklubben): Det er i denne prisklasse (omkring 2.500 kr.) jeg søger en rigtig god DVD afspiller. Når jeg siger god, så er det både opscaleringen til 720p, eftersom det er hvad jeg TV'et understøtter, men også lyden er meget vigtig (regner med at købe surround forstærker samt højttalere senere). Efter hvad jeg har læst på hifiklubbens side, skulle begge afspillere være meget gode. Umiddelbart lyder billedet til at være bedst på Denon afspilleren, og kun denne kan opscalere billedet til 1080p, hvilket jeg måske kunne få brug for engang i fremtiden, men som sagt er det kun 720p jeg går efter nu. Det kan den vel også klare? Men det store spørgsmål er, om de to afspillere jeg nævner her, er bedre til at opscalere billedet end TV'et er? Nogen der har nogle erfaringer med dette? Det jeg synes er lækkert ved NAD afspilleren, er at den har "Auto-Play" (den kan springe over reklamer mm.), og dette kan jeg ikke se at Denon afspilleren har, ved i om den har det? Selvfølgelig er dette ikke livs nødvendigt, men jeg synes simpelthen det er så plat, at vi skal se på reklamere fra vores dyrt-indkøbte DVD film. Denon afspilleren har også en indbygget dekoder, som jeg dog ikke har noget at bruge til. Dette skubber også prisen op, så måske NAD afspilleren er en bedre investering hvis altså de har brugt pengene på bedre billede/lyd? Det var lige de spørgsmål jeg umiddelbart kunne komme i tanke om, der kommer formentlig nogle flere, når diskussionen kommer i gang :-) I skal alle være meget velkommen til at komme med jeres personlige meninger og erfaringer om disse to afspillere og andre (kvalitets mærker). På forhånd tak! |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12317 |
Sendt: 26-December-2006 kl. 22:00 |
I den prisklasse er TV'et højst sandsynligt bedre til at skalere.
|
|
tjakobsen
Sendt: 26-December-2006 kl. 22:03 |
Det siger du godtnok Naiera :-) Men jeg vil gerne have lidt mere info omkring det, så hvis nogle selv har testet det, eller kender sider hvor man kan finde noget om det, vil det være helt perfekt. Redigeret af tjakobsen - 26-December-2006 kl. 22:03 |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12317 |
Sendt: 26-December-2006 kl. 22:05 |
Jeg har selv testet det. Med min Oppo 971 var 480p bedre end 720p, og 480i er endnu bedre fra min Pioneer 696.
|
|
tjakobsen
Sendt: 26-December-2006 kl. 22:08 |
Vil det sige, at du ser DVD film i 420p på et TV der kan tage 720p? Hvad er fordelen i det? Jeg troede at det næsten altid ville se bedre ud i 720p. Hvilket TV har du? |
|
Naiera
Sendt: 26-December-2006 kl. 22:11 |
Jeg har samme TV som du skal have.
Som sagt tidligere: TV'et er sandsynligvis bedre til at opskalere. Kodeordene der er TV og OPSKALERE ALT du sender ind i TV'et skaleres (op eller ned) til 1024*768; det skal gøres så godt som muligt, og det mener jeg at TV'et gør bedre end DVD-afspillere i den billigere ende af skalaen. |
|
tjakobsen
Sendt: 26-December-2006 kl. 22:17 |
Ja det er klart, kan jeg godt se nu. Problemet er bare, at du skriver "sandsynligvis", så jeg er ikke helt sikker på, om det også er tilfældet med disse to afspillere. Men det kan du selvfølgelig ikke sige med sikkerhed :-) Hvis nu man har en DVD afspiller (der er bedre til at opskalere billedet) man indstiller til at opskalere billedet til 720p (jeg går ud fra det er hvad man gør), kunne det så ikke "hjælpe" TV'et med at opskalere det til 1024*768 som TV'et kører? Har ikke helt styr på hvordan det fungerer. |
|
Naiera
Sendt: 26-December-2006 kl. 22:22 |
Nej, jeg kan intet sige med sikkerhed, men du får helt sikkert ikke en afspiller i titusind-kroners klassen når du kun betaler 2500,- for den. Oppo 971'eren er den 'stærkeste' i den prisklasse vi har med at gøre her i tråden, men alligevel er så lidt arbejde ordnet i afspilleren som muligt det bedste.
I øvrigt er der en anden vinkel til det, end blot hvad der gør det bedst. NOget andet der er skidt for billedet, er for mange skaleringer. Hvis du sender 720p ud fra afspilleren skal fjernsynet skalere videre til 1024*768, og dét gør altså ikke noget videre godt for billedet. Én skalering er bedre end to, så selvom afspilleren skulle være bedst til skalering får du ikke fantastisk meget ud af det, fordi fjernsynet alligevel skal pille ved billedet. |
|
tjakobsen
Sendt: 26-December-2006 kl. 22:26 |
Okay - det lyder meget fornuftigt det du siger med for mange skaleringer. Nu har jeg aldrig hørt om Oppo, måske jeg skulle kigge lidt nærmere på den afspiller. Det er en du kan anbefale? Har du evt. et link til et godt, gennemgående og langt review? Men hvis vi nu ser bort fra skaleringen, hvordan er billedet og lyden ellers på de to afspillere, evt. sammenlignet med en Oppo 971? |
|
Naiera
Sendt: 26-December-2006 kl. 22:30 |
Du kan læse mere om Oppoen her. Der er masser af links til anmeldelser at finde på siden.
Jeg har i øvrigt en til salg |
|
tjakobsen
Sendt: 26-December-2006 kl. 22:35 |
Jeg ser lidt på det :-) Håber der er nogen der kan sige lidt om den NAD og Denon afspiller :-) |
|
tjakobsen
Sendt: 26-December-2006 kl. 22:56 |
Angående opskalering, så faldt jeg lige over et review på avreview.co.uk.
Ikke specielt uddybende eller sammenlignende med noget, men umiddelbart synes jeg da det lyder rigtig godt? Siger selvfølgelig ikke meget om dets opskalering i forhold til TV'et. Redigeret af tjakobsen - 26-December-2006 kl. 22:57 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |