recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Generation af CPU'er.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Generation af CPU'er.

 Besvar Besvar Side  <1 111213
Forfatter
Besked
ASKF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2024 kl. 02:28
Oprindeligt skrevet af Jorgen E Jorgen E skrev:

Jeg tror mange vil komme via Windows opdatering. Det har jeg også tidligere fået til min Lenovo stationær på arbejdet. Opdatering af BIOS i dag er meget enklere og automatiseret i forhold til år tilbage.


Jeg vil tro at det kun er de store producenter af færdigbyggede computere (både stationær og laptop), som vil få det tilføjet til Windows Update. Jeg tænker netop på de producenter som har special designede bundkort, mens bundkort producenterne selv ikke gider at døjes med det.

Ellers enig i at det er blevet meget nemmere at opdatere BIOS. Husker tiden hvor man både havde den i roden på en disk og på en floppy, og så håbede på at en af dem kunne læses (kunne den kun læse fra floppy, sad hjertet oppe i halsen, mens den opdaterede).

Jeg har nu både oplevet BIOS som selv kan hente opgraderinger (antager det er via ftp) og andre der kan opgraderes ved at man henter en .exe fil og kører den i Windows, men det er første gang jeg hører om at de kan komme via Windows Update.

Selv sværger jeg dog til den gode gamle metode, med at hente dem manuelt og indlæse dem fra HD eller USB, da jeg frygter at der kan ske fejl i overførslen (laves der mon et hash check?).
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2024 kl. 13:29

Hej.

Fake AMD Ryzen 7 7800X3D chip investigated:


Så pas hellere på.

Hilsen Carsten.

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1984
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2024 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Kan ikke lade være med at tænke at det er lidt uretfærdigt for de udmærkede Danske forhandlere hvis man man dermed gives den ide at man f.eks. "skulle passe på med dem" også. Context is everything. Der er ingen grund til panik fordi der på et brugtmarked i Rumænien har set eksempler på salg af falske chips og skulle man endelig passe på, så skulle det da være i forbindelse med Danske brugtmarkeder ala DBA og lign, hvos man da i det mindste kan finde nem-id validerede brugere og sikre sig at vedkommende har en kvittering.
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2024 kl. 15:28
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2024 kl. 14:58
Hej.

Microsoft tilføjer Copilot+ understøttelse til nye AMD Ryzen AI 300 og Intel Core Ultra 200V CPU'er.
Begynder fra november gennem gratis Windows opdateringer:


Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 3 timer 25 minutter siden kl. 09:53
Hej.

'Intel finds root cause of CPU crashing and instability errors, prepares new and final microcode update'

0x12B microcode opdatering:


Hvad mon der nu sker, med de beskadelige CPU'er?

Hilsen Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 111213
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu