recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - appletV 4K har grafikfejl omkring kanter  i film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

appletV 4K har grafikfejl omkring kanter i film

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thunderbear0000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Maj-2011
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thunderbear0000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: appletV 4K har grafikfejl omkring kanter i film
    Sendt: 19 timer 23 minutter siden kl. 22:00
Jeg har et AppleTV 4K (som er sat til et Philips One 4K) som for nogen måneder siden begyndte at have grafikfejl omkring kanterne af objekter i bevægelse, hvilket er ret irriterende 🙂 

Det er generelt på tværs af apps, og en nulstilning af AppleTV hjælper ikke.  Jeg _tænker_ det er et problem med videodekodningen af en codec de er skiftet til, men jeg er ikke sikker.   Er der nogen der har samme problem som har fundet en løsning?

(Eksempel følger)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 7056
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 27 minutter siden kl. 07:56
Er det generelt uanset hvad du ser ?

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 13 minutter siden kl. 08:10
Det tror jeg næppe skyldes Apple TV 4K.

Prøv at slå motion smoothing fra på dit Philips TV. På nyere Philips TV hedder det 'Motion Styles', men jeg ved ikke, hvilken model du har. Husk at billedindstillinger på bl.a. Philips TV sættes separat for SDR, HDR10 og Dolby Vision. Du skal måske derfor gøre det tre gange. Først når du ser indhold fra Apple TV 4K i SDR-format, dernæst når du ser indhold i HDR10-format og afslutningsvis med indhold i Dolby Vision-format.
Til top
Thunderbear0000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Maj-2011
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thunderbear0000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 44 minutter siden kl. 14:39
Jeg løb ind i diskpladsproblemer så kom fra at vedlægge klippet.  Det ligger på https://www.icloud.com/sharedalbum/#B1rGzFCC1GZNJ8k

Jeg har selv overvejet om det var i TV'et netop fordi det ikke var der fra starten, men uden held i at pille ved det :-/   Jeg vil prøve igen ud fra jeres pegepinde - mange tak for dem.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 49 minutter siden kl. 15:34
Jeg håber ikke, at billedet er så dårligt som i den video Shocked Wink
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu