|
Valg af forstærker |
Besvar |
Forfatter | |
Tingleff6000
Ny bruger Oprettet: 28-September-2024 Sted: Kolding Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-September-2024 kl. 08:41 |
Hej alle på recordere.dk
Jeg er ny her, men har hørt, at man får kyndig og god råd og vejledning herinde. At vælge forstærker, er jo næsten religion og en smag-sag (for øregangen) Setup idag: XTZ A100D3 class - A - (tilkøbt ekstern MM RIAA fra HIFI Klubben) Technics SL1210 MK5 med Concorde Anniversary 40 pickup B&W DM7 MK II XTZ SUB 10.17 Hertil en Sonos Port (streaming) Hertil problemet: Jeg købte forstærkeren brugt for en håndfuld år siden, og allerede der havde den lidt "brum" i tomgang. Jeg accepterede det, men nu her, når den har været tændt længe, blevet varm, enten ved at have spillet, eller blot været tændt, slår den selv over i A/B mode, dvs væk fra ren klasse A, og "brummen" tiltager. Det seneste jeg har oplevet, er ved afspilning af vinyl, går det helet i fisk, med støj og brum. Her ved jeg dog godt, at den billigt indkøbte RIAA fra HIFI Klubben, nok også er med i den ligning, og skal have en udskiftning, men Fremtid:
Hvilken vej ville i gå? Er der nogle gode anbefalinger? |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4665 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville gå med en Marantz forstærker. De har bevist at de er langtidsholdbare, har en god lyd. Og ikke mindst kan trække dine højttalere, der kræver en kraftig forstærker for at lyde godt. Der er ikke meget vintage over den her, det er muligt det findes i Marantz også.
Ser lige at det er en streaming forstærker med stor forstærker indbygget. Det er nok ikke lige det du går efter. Redigeret af Munch - 28-September-2024 kl. 13:19 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 264 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har hørt Copland et par gange og det er en ualmindelig dejlig forstærker.
Retro, moderne og ikke mindst dansk.
|
|
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 705+200 ahorn
|
|
Tingleff6000
Funktioner
Tak(0)
|
Og desværre nok over mit budget, desværre!
|
|
Tingleff6000
Funktioner
Tak(0)
|
Og desværre nok over mit budget, desværre!
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis din gamle forstærker bare skal sendes til elektronikskrot, vil jeg godt overtage den.
Klaus
|
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1546 |
Funktioner
Tak(0)
|
Marantz PM 6007
Redigeret af gasolin - 29-September-2024 kl. 00:04 |
|
Tingleff6000
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for anbefaling, kan du uddybe lidt, hvorfor? Kan se den "kun" er 2x45W. B&W'erne skal gerne have en forstærker, der er strømstærk, og gerne med lidt flere W i effekttrinnet
Redigeret af Tingleff6000 - 29-September-2024 kl. 08:22 |
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1546 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det tror du og watten er lidt lige meget (den har mere end den er opgivet til)
Som førstegangskunde for man 10% rabat hos tape connection,digitale indgange,pladespiller indgang,fjernbetjening,god lyd, den er ikke for lys i lyden og kan trække stort set alle alm belastninger, der ikke meget der overgår en pm 6007 til lige under 3000kr
Redigeret af gasolin - 29-September-2024 kl. 09:34 |
|
Ham den anden
Bruger Oprettet: 07-November-2022 Status: Offline Point: 59 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har et setup med NAD C3050 LE. Super fin retro forstærker. Har tilsluttet et par Buchardt S400 MKII og deres nye SUB10. Spiller fantastisk. Jeg er så ikke til Sonos men til Bluesound som jeg finder bedre end Sonos. SÅ streamer fra Qubuz via det installerede MDC modul i forstærkeren. Dette modul kommer Dirac rumkorrektion.
Kan kun anbefale C3050'eren. Den har indbygget MM RIAA som jeg ikke bruger da min Pro-Ject Classic EVO er med MC pickup.
|
|
NAD C3050 LE - Buchardt S400 MkII - Buchardt SUB10 - Pro-Ject Classic Evo - Pro-Ject Phono Box DS2 - Roon Nucleus One (soon) - LG C3 77" OLED - Oppo BDP-103D
|
|
A.Møller
Ny bruger Oprettet: 23-August-2024 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
Både Technics og Yamaha laver nye forstærkere i retro look.
Jeg har selv kigget på den Nad KlausDM linker til samt denne her Yamaha. Jeg gik dog med Marantz M1 da den dækker mit behov og er super simpel i brug, men jeg er helt klart med på vintage/retro stilen Du skal ud og lytte/prøve. Go fornøjelse. |
|
A.Møller
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |