recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S90C vs A95K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S90C vs A95K

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Avenue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 394
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Avenue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: S90C vs A95K
    Sendt: 2 timer 30 minutter siden kl. 19:01
Hej Forum

Jeg blevet tilbudt et S90C i stedet for mit A95K, hvor der er burn-in. Jeg kan ikke finde så meget vedr. S90C - så er det en markant ned-gradering i forhold til A95?
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1986
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 14 minutter siden kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Avenue Avenue skrev:

Hej Forum

Jeg blevet tilbudt et S90C i stedet for mit A95K, hvor der er burn-in. Jeg kan ikke finde så meget vedr. S90C - så er det en markant ned-gradering i forhold til A95?
Ikke så markent, som hvis det var andre non-QD-OLED TV, MEN på de flere områder er det en marginal nedgradering og på nogle specifikke områder kan man faktisk godt tillade sig at mene at den er markant: Sony's proccesing, herunder posterization og AI baserede opskaleringsalgoritme er first class, der kan S90C ikke følge med. Noget af det mister så godt nok sin relevans, hvis man benytter en ekstern streamingenhed, f.eks. til at opskalere lower-res til 4K, så er det kvaliteten på den eksterne boks opskalringskvaliteten afhænger af.

Det eneste parameter hvor et S90C kan slå et AK95K, er i forbindelse med gaming og især PC-gaming (hvis man ellers indstiller en out-of-the-box overeksponeret gaming profil ordentligt), da S90C har lavere latency og op til 144 Hz input på HDMI, hvor A95K har 120. Men ellers er A95K marginalt bedre på det meste og især markant bedre til f.eks. opskaleringen fra lower res sources, når det altså er TVet der står for opskaleringen. (der er måske lige jokeren med at S90C frameratematcher sine streaming apps, det ved jeg faktisk ikke om A95K gør, men det gjorde mit forrige Sony TV ikke, men det var så et AF8 fra 2018 svjh - det ville dog være pinligt hvis RTINGS og andre skulle have misset det aspekt)

Der er en "score" oversigt over de mange forskellige parametre her: Sony A95K OLED vs Samsung S90C OLED Side-by-Side TV Comparison - RTINGS.com ...Selv om det på mange væsentlige punkter er relativ tæt og i begge tilfælde i toppen, er det dog stadig noget svineri, hvis det er i forbindelse med garanti lign, at du skal spises af med S90C frem for et nyt A95K, da A95K er en dyr topmodel, det er S90C ikke, det er en bang-for-the-buck model.

Redigeret af TBC1 - 49 minutter siden kl. 20:42
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu