recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp med en ekstra Hue Bridge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp med en ekstra Hue Bridge

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2024 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Husk at placere pære og kontakter der skal bruges sammen på samme bridge.

Det er netop et problem med 2 bridges for nuværende - tingene fungerer ikke på tværs af flere bridges. Det er dog bl.a. det Hue har lovet at få fixet i 2024.
Det vil jo unægteligt gøre det hele noget nemmere
Tja eller også bruger man et rigtigt smart Home system, så er man også ude af den begrænsning.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2024 kl. 01:36
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Husk at placere pære og kontakter der skal bruges sammen på samme bridge.

Det er netop et problem med 2 bridges for nuværende - tingene fungerer ikke på tværs af flere bridges. Det er dog bl.a. det Hue har lovet at få fixet i 2024.
Det vil jo unægteligt gøre det hele noget nemmere
Tja eller også bruger man et rigtigt smart Home system, så er man også ude af den begrænsning.

Jeg har jo faktisk Apple home. Men er ikke så meget inde i det. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2024 kl. 17:40
Nå men fik en ny Bridge hjem i går. Det gik faktisk ret smertefrit. Man skal bare huske at fjerne alle enheder før man sletter rummet. Der var kun 3 pærer jeg ikke kunne søge frem, men fik dem så over serienummer. 

Det er lidt irriterende at jeg skal skifte bridge før jeg kan bruge de enheder, som er på bridge 2. Men det bliver jo lavet om på en opdatering. Desværre ikke, på den opdatering der er udgivet i dag. Jeg er så begyndt at se lidt på Hue essentials. Fandt ud af, at jeg havde købt en opgradering til flere broer tidligere. Den ser vel ok ud. Jeg er nok et vanedyr i forhold til at prøve en ny app. Kunne være at jeg skulle se, om jeg kan få noget mere ud af Apple Home.

Jeg takker jer der har givet svar herinde. Det gjorde så jeg turde at kaste mig ud i det.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Seal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Seal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 42 minutter siden kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Kunne være at jeg skulle se, om jeg kan få noget mere ud af Apple Home.


Er også lidt ny på området, men Apple Home er ret brugervenligt synes jeg. Havde indtil nu betjent 5 rum/belysning via Hue Bridge App i månedsvis, men efter jeg læste lidt om muligheden for stemme styring af lyset, satte jeg de samme rum op påny inde i 'Home/Hjem' app'en (standard app på apple telefon). Det gik let og smertefrit og bruger nu mere Home App'en end som Hue appen :) 

Men sjovt man bare kan sige "soveværelse tænd/sluk" eller "soveværelse 20%" ud i rummet mens man er godt puttet i posen, i stedet for at skulle finde smart knapper og enheder :) 

Et par tanker:

1: Måske du kan drage nytte at tale til "anlægget" også og derved ikke have udfordringen med de 2 hue bridges ? 

2: Måske/ved ikke om Apple 'Home' app'en, kan samle input fra 2 forskellige Hue Bridges, og om du på den måde via betjening af Home appen kan løse udfordringen ?
Samsung QE75Q9FN / BenQ W1070 / 110" Lærred
VU+ 4K Zero / HTPC NUC / Synology NAS 2415+ / PS4 Pro
Yamaha DSP5 / Yamaha NS700 5.1 Speaker Setup / ButtKicker LFE Kit


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9363
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 9 minutter siden kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Seal Seal skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Kunne være at jeg skulle se, om jeg kan få noget mere ud af Apple Home.


Er også lidt ny på området, men Apple Home er ret brugervenligt synes jeg. Havde indtil nu betjent 5 rum/belysning via Hue Bridge App i månedsvis, men efter jeg læste lidt om muligheden for stemme styring af lyset, satte jeg de samme rum op påny inde i 'Home/Hjem' app'en (standard app på apple telefon). Det gik let og smertefrit og bruger nu mere Home App'en end som Hue appen :) 

Men sjovt man bare kan sige "soveværelse tænd/sluk" eller "soveværelse 20%" ud i rummet mens man er godt puttet i posen, i stedet for at skulle finde smart knapper og enheder :) 

Et par tanker:

1: Måske du kan drage nytte at tale til "anlægget" også og derved ikke have udfordringen med de 2 hue bridges ? 

2: Måske/ved ikke om Apple 'Home' app'en, kan samle input fra 2 forskellige Hue Bridges, og om du på den måde via betjening af Home appen kan løse udfordringen ?
Det er netop det du kan med et rigtigt smart Home system. Her kan du tale på tværs af enheder. I dette tilfælde kan du tænde/slukke lys med en kontakt som sidder på bridge 1 mens kontakten sidder på en anden bridge eller måske bare er en Matter kontakt forbundet via thread.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 52 minutter siden kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Seal Seal skrev:

Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Kunne være at jeg skulle se, om jeg kan få noget mere ud af Apple Home.


Er også lidt ny på området, men Apple Home er ret brugervenligt synes jeg. Havde indtil nu betjent 5 rum/belysning via Hue Bridge App i månedsvis, men efter jeg læste lidt om muligheden for stemme styring af lyset, satte jeg de samme rum op påny inde i 'Home/Hjem' app'en (standard app på apple telefon). Det gik let og smertefrit og bruger nu mere Home App'en end som Hue appen :) 

Men sjovt man bare kan sige "soveværelse tænd/sluk" eller "soveværelse 20%" ud i rummet mens man er godt puttet i posen, i stedet for at skulle finde smart knapper og enheder :) 

Et par tanker:

1: Måske du kan drage nytte at tale til "anlægget" også og derved ikke have udfordringen med de 2 hue bridges ? 

2: Måske/ved ikke om Apple 'Home' app'en, kan samle input fra 2 forskellige Hue Bridges, og om du på den måde via betjening af Home appen kan løse udfordringen ?
Det er netop det du kan med et rigtigt smart Home system. Her kan du tale på tværs af enheder. I dette tilfælde kan du tænde/slukke lys med en kontakt som sidder på bridge 1 mens kontakten sidder på en anden bridge eller måske bare er en Matter kontakt forbundet via thread.


Det kunne da godt være at jeg skulle begynde at snakke til systemet. Det begynder jo forhåbentlig til at blive endnu bedre, hvis eu gider at godkender AI fra Apple. Man ved aldrig med dem. Home appen lægger faktisk selv det hele ind, og så kan jeg selv flytte lidt rundt på rum med mere. Vi har for nylig fået nye døre i vores boligselskab, hvor jeg har sat en video dørklokke på, og den går også ind i Home, og man kan faktisk sætte mere op i Home, end deres egen app. Så det kan godt blive en Win Win.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu