|
Ændre en højtaler med 1 ekstra bas ? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du er inde på noget af det rigtige Han skal da "bare" bygge 3 kasser pr. side! Serie / paralle koble det hele tilbage til nominel impedans igen.... Så er der vundet 2 gange dobbelt op på membran og samme effekt = 3db + 3db= 6db, hvis matematik ikke svigter i de senere natte timer. |
|
.....
|
|
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
6dB, eller det samme som at sætte dem over i et hjørne
60% volume er i de fleste tilfælde lig med overstyring. Har du ikke en mobil du kan bruge som afspiller, der er jo EQ i nu om stunder. |
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
De skal alle sammen stå der inde
|
|
.....
|
|
mbm1
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er tit gamle 15" CV højtalere på DBA:
http://www.dba.dk/hoejttaler-cerwin-vega/id-1007715278/
Ville jeg kunne benytte bas-enhederne og delefilteret og så bygge 2 nye baskabinetter og montere bas og delefilter i uden mellemtone og diskant enhed? Eller skal der et andet delefilter i som deler dybere end det indbyggede? |
|
mbm1
Funktioner
Tak(0)
|
Nu prøvede jeg lige at køre ud fra min surround med sub out til min effektforstærker for at se om den kunne fungere som subwoofer forstærker. Jeg er lidt i tvivl med kablingen. Det eneste der kan mig lyd igennem var da jeg satte effektforstærkeren til mono og koblede 1 højtaler op som sådan. Men volumen var meget lav selvom jeg skruede op på max på effektforstærkeren og sub volumen var sat til max på surround recieveren.
Min ide er at køre sub out (enkelt phono) fra surround og så til begge kanaler (XLR eller Jack) på effektforstærkeren. For derfor at få lyd til begge kanaler så jeg kan køre med 2 subwoofere. Kan dette lade sig gøre? Og hvorfor var volumen så lav ved ovennævnte forsøg. Er en rigtigt subwoofer forstærker opbygget anderledes med noget gain. Eller var det kablingen den var gal med? |
|
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor volumen var så lav kan der være mange grunde til. Hvor meget skruede du op på receiveren på main volume? Hvad satte du delefrekvensen til sub-udgangen til? Hvis delefrekvensen var ret lav og dine højttalere ikke går ret dybt i frekvens kan det være grunden. Samtidigt vil det også afhænge af musikken eller hvad du har brugt. Derudover er der også lige udfordringen med at blande hi-fi og pa-udstyr.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
mbm1
Funktioner
Tak(0)
|
Volumen blev skruet en del op, på et niveau der burde være rigeligt hvis det skulle spille sammen med nogle andre højtalere.
Delefrekvensen ligger på 90 hz. Tænker du det at benytte en power-amp som forstærker ikke er optimalt? Hvor i ligger forskellen? |
|
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som der blev talt om i en af dine andre tråde så er der forskel på hvor kraftigt signal hi-fi og pa udstyr er designet til at bruge på indgangene. Derfor du kan justere gain bagpå din effekt forstærker.
Men som før nævnt så kræver det at musikken har lyd under de 90Hz og at højttaleren kan gå dybt nok i frekvens. |
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
mbm1
Funktioner
Tak(0)
|
Det er jeg med på.
Men hvis jeg køre out på main er signalet fint nok. Så umiddelbart måtte signalstyrken vel være ens om det var til front, center, surround eller sub? |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |