recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LØST? - Sony 55" OLED A85 netværksproblem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LØST? - Sony 55" OLED A85 netværksproblem

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2024 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Da jeg havde Sony OLED mistede fladskærmen tit forbindelsen via WiFi
Med Ethernet-kabel var der nul udfald
OK - jeg har ikke oplevet ustabil WiFi mens der er blevet streamet.

Det har udelukkende været når TV'et er blevet tændt efter ca. 1 døgn at WiFi forbindelsen ikke har virket - selvom den tilsyneladende var tilkoblet ...

Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2024 kl. 11:06
Har selv Sony LCD 8 serie i soveværelse og stue med samme udfordring - ingen forskel om det er wifi eller kablet. Begge er også bundet op mod fiber, så ingen udfordringer med hastigheden.

75" i stuen 2021 udgave.
60" i soveværelse 2022 udgave.

Overvejer kraftigt at skifte dem begge, for Android software er også alt for langsom/ustabil.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2024 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af JMA37 JMA37 skrev:

Har selv Sony LCD 8 serie i soveværelse og stue med samme udfordring - ingen forskel om det er wifi eller kablet. Begge er også bundet op mod fiber, så ingen udfordringer med hastigheden.

75" i stuen 2021 udgave.
60" i soveværelse 2022 udgave.

Overvejer kraftigt at skifte dem begge, for Android software er også alt for langsom/ustabil.
Har du prøvet at enable "Simple IP" på Sony'erne - ligesom jeg har gjort?
Til top
JMA37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMA37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2024 kl. 11:15
Nope og syntes heller ikke jeg har set den funktion, men må da lige prøve.
Tak for info
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2024 kl. 11:18
Du er velkommen 👍🏻
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2024 kl. 10:08
Det har åbenbart hjulpet at enable "Simple IP"

Sony Tv'et har nu kørt upåklageligt i 3 dage.

I morgen frakobler jeg "Simple IP" for med sikkerhed at kunne verificere, at det gør en forskel.

Redigeret af ClausBP - 25-Oktober-2024 kl. 10:09
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2024 kl. 08:08
Er der nogen, der ved, hvor man kan se HVORNÅR den sidste automatiske SW-opdatering er fundet sted på et Sony Android TV?

Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2024 kl. 07:41
Efter nogle dage med disablet "Simple IP" fungerer Sony TV'ets WiFi stabilt og upåklageligt.

Gad vidst, hvad der var problemet?

Måske er der kommet en automatisk opdatering på i mellemtiden - men det er desværre ikke muligt at se dato/tidspunkt for sidste opdatering.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4571
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2024 kl. 10:11
Den seneste firmware-opdatering til Sony A85 kom den 18-9-2024: https://www.sony.dk/electronics/support/televisions-projectors-oled-tvs-android-/kd-55a85/downloads

Om den er installeret på dit TV er så spørgsmålet. Firmwaren har version 6.6152, men jeg kan ikke huske, om man kan finde dette versionsnummer i skærmens menuer.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2024 kl. 16:08
Tak, Rasmus!

Det er version 6.5262 der ligger på TV'et - men hvornår den er blevet automatisk installeret kan jeg ikke se nogen steder.

Men det kan jo godt være sket for nylig og det har muligvis løst problemet.

Lad os foreløbig konkludere det.

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4571
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 timer 57 minutter siden kl. 06:00
Jeg det virker sandsynligt for Sonys firmwareopdatering udrulles normalt i trin over flere måneder til enhederne.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu