|
Er billige elcykler noget skrammel? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Specifikationerne er i hvert fald gode på SCO.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9372 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er det til 2km ned til bageren hver søndag så er de nok fine. Har du brug for at køre 30km hver dag, så bliver det lange 30km.
Redigeret af lahan - 14-Oktober-2024 kl. 16:55 |
||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6186 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En 6 km tur et par gange om ugen, hvor en del af vejen går opad (og sjovt nok ned den anden vej)
Redigeret af jake51 - 14-Oktober-2024 kl. 16:44 |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 264 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er ophørsudsalg på mustang cykler på coop.dk og det med fuld garanti.
Gad vide om de stadig laver SCO cykler i Nr. Lyndelse?
|
||
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 705+200 ahorn
|
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
SCO varemærket blev solgt til Dansk Supermarked, nu Salling Group. Så jeg tror ikke de bliver lavet i Danmark mere. Jeg ved kun at Kildemoes solgte det til Dansk Supermarked for ca. 10 år siden. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Online Point: 1413 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, hvis Nr. Lyndelse er flyttet til Kina.
|
||
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 264 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, det er vist kun Børge Kildemoes Cykelfabrik der ligger i Nr. Lyndelse.
|
||
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 705+200 ahorn
|
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg startede ud med en billig for at se om jeg fik det brugt. Jeg købte mande-versionen af ovenstående og har nu kørt +5000km uden problemer. Eneste grund til at jeg en dag opgraderer, er for at få en der kan køre 45km/t :)
|
||
olepro
Junior bruger Oprettet: 13-Oktober-2014 Status: Offline Point: 34 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Købte en Kalkhoff elcykel i 2016 til 30.000
Den har nu kørt 50.000 km med samme batteri. 8.5 år Batteriet er stadig frisk Så alt i alt billige km til prisen
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10425 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den har sikkert både Bosch motor og batteri? Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
olepro
Junior bruger Oprettet: 13-Oktober-2014 Status: Offline Point: 34 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, Batteri og motor fra Derby Motors (Impulse Evo RS)
|
||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2401 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har ikke erfaringer med elcykler, er ikke nået dertil endnu, men jeg har en del erfaringer med "bilkacykler" og "rigtige cykler" eller hvad man nu skal kalde tingene.
Som mountainbiker har jeg bygget min egen mountainbike af kvalitetsstumper. Indimellem cykler jeg med en kammerat der har købt en "bilkacykel". Om det lige er Bilka han har købt den i ved jeg ikke, "bilkacykel" er min betegnelse for cykler købt i Bilka, Harald Nyborg, Silvan, Føtex etc. Det jeg ved rent praktisk er, at hvis vi begge holder op med at træde rundt, så kan jeg trille mindst 3 gange så langt som ham, dvs. han skal trampe meget mere end mig. På et A4 ark med specifikationer er der ikke den store forskel på hans og min cykel, men ude i skoven skal han arbejde væsentligt hårdere end jeg skal. Jeg har også arbejdet som cykelmekaniker en periode, men det er ved at være en del år siden. Mine daværende kolleger (og mig selv) var ikke meget for at skrue på "bilkacykler" med mindre der var tale om at fikse et punkteret forhjul. Det havde ikke noget med snobberi at gøre, men tit og ofte når der skulle skrues på en "bilkacykel" så var det ting der ikke kunne skaffes stumper til, ting knækkede når man prøvede at skrue på noget, cyklerne var simpelthen ikke bygget til at blive servicerede, de var designede til at være "brug og smid væk". Hvis det var mine penge ville jeg lede efter brugt kvalitet i stedet for en ny "bilkacykel" til enhver tid.
Redigeret af strandvasker - 16-Oktober-2024 kl. 21:44 |
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |