|
Ny antenne på loft i stedet for tag |
Besvar | Side <1 345 |
Forfatter | |||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2192 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nok dig, der er rigtig på den - og mig, som er forkert på den....... |
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
koden
Super bruger Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 495 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
I behøves ikke køre den længere ud nu. Jeg har fået svar nok.... Tak alle :-)
|
|||
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall USW-16-POE 4 x AP PRO |
|||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2192 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
OK! Sådan går det bare nogle gange i et forum... Beklager!! Men, du må da gerne skrive, når du får smidt noget nyt grej ind på loftet, med en melding om, hvordan det så går....... OG HUSK!!! Der kan være medvind på sendevejene, så du skal prøve under alle vejrforhold...
Redigeret af mnielsen - 05-August-2024 kl. 17:36 |
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19446 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Med 5 km til senderen spiller vejret ikke meget ind. Jeg har cirka 10 km til Brundt/Lyngå/Hadsten senderen og en simpel gammel “TV2 antenne” på inde under tegltaget. Det virker perfekt. Har under tegltaget også en 5 elementers FM antenne (fuck den er stor i forhold til!), der peger mod søsterhøj, hvor der så er cirka 25 km til. Her går det også helt fint. Klaus
|
|||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Redigeret af mnielsen - 05-August-2024 kl. 20:01 |
|||
|||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1413 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er da intet mod den FM-antenne jeg selv byggede, tilbage i start 90'erne. Det var efter en byggevejledning i High Fidelity. Det var en træregel, hvor elementerne blev monteret på, mener den var lige omkring 3 meter lang. Den lå på mine forældres loft, og fangede problemløst Radio Viborg - fra Fredericia. Dog med en fremragende tuner foran. |
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jo flere elementer der er på antennen, jo bedre fanger den signaler. Jeg startede selv ud med en 3 m lang tysklands antenne på loftet til at tage DR og TV2 ned med, det gik meget fint
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7068 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Som Radioamatør er en 3 meter lang antenne meget lille
|
|||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
hansie!!! Nu går du jo en helt tredie vej..... Din (Radio)amatør... Nåh, men jeg har lige oprettet en ny tråd til formålet. Nok bedre - så kan en admin rydde op her, hvis det er. Men så må I andre brugere først lige kopiere teksterne over i nye indlæg ... Den er her DX, radioamatør, Off Topic:
|
|||
|||
Besvar | Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |