|
MK Sound S150 Home Theater |
Besvar | Side <1 181920 |
Forfatter | ||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ikke testtonen der ændrer sig men den værdi dit SPL-meter viser. Hvis du sammenligner en A-weighted måling af LCR (som er "høj" frekvens) med en A-weighted måling af subs (lav frekvens), så vil du få et helt forkert sammenligningsgrundlag. Hvilket forklarer afvigelsen du nævner.
|
||
Vilstrup
Guld medlem Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1006 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
okay fair nok, det lyder til at give ok mening. men skal man så måle subben med c vægtet???
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man bør, efter min mening, ikke bruge en enkelt tone til at måle bassen med mindre rummet har flad frekvensrespons i basområdet. - og det har det ikke. En enkelt frekvens kan uden problemer være plus-minus 10db (eller mere), så målingen går helt i hegnet. Så kan man lige så godt bruge ørerne til at sætte Sub SPL. Frekvensafgrænset støj er det rigtige at bruge, men jeg ved ikke om det er det din avr bruger.
-Jeg ville sætte LCR og surround til at spille lige højt målet med db meter og sætte sub efter gehør. Quick n dirty :-) Redigeret af Mefisto - 20-September-2019 kl. 22:17 |
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Enig. Selvom jeg er tilhænger af at måle, så slutter jeg altid af med at bruge ørene med noget materiale jeg kender godt.
|
||
Vilstrup
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har altid i de 10+ år brugt en dB måler til at indstille subben, hvor jeg så har fin justeret efterfølgende. Men har i en god periode altid indstillet subben 5 dB højre end de øvrige højttaler, da typisk matchede mig bedre:-)
|
||
Vilstrup
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det har jeg nu også altid gjort og gør stadig.
|
||
Vilstrup
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så er ser sket lidt nyt herhjemme, min kære Lexicon CX7 døde desværre, den kunne ikke tænde og efter som den har havde lidt mere end 18 år på sig, så tænkte jeg det var på tide at prøve noget nyt.
Så derfor vendte jeg tilbage til mit gamle emne, som jeg også havde oppe at vende inden at jeg købte min Lexicon, nemlig Crown XLS 2502. Søgte noget som kunne levere en god lyd, men også havde en masse power da MK S150 elsker power, men uden at det koster spidsen af en jetjager. Så nu har jeg erhvervet mig 3 stk. Crown XLS 2502, som er målt til at yde 480watt i 4 ohm med begge kanaler i drift og vedvarende effekt, må sige at højttalerne er blevet meget mere åben og fået meget mere headroom, lydmæssigt syns jeg ikke at der er ret meget forskel på min gammel Lexicon CX7 og en Crown XLS 2502, da begge effekter er utrolig neutral i lyden. |
||
Besvar | Side <1 181920 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |