recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Huawei B2368 router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Huawei B2368 router

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

....

Jeg kunne godt tænke mig at få noget 5G derude, og jeg har set på den antenne, der er i mit link herunder. Men mangler der ikke noget til den? Det ligner kun en antenne for mig.

Hvis du downloader manual, så siger Quick Start Guide at der er en del tilbehør i pakke, f.eks et RJ45 kabel og en POE power adaptor med mulighed for tilkobling af din egen indendørs router. Wink

Dvs. at alt modtage elektronikken sidder i den udvendige "antenne" del. 

Redigeret af JørgenT - i går kl. 14:46
Mvh. JørgenT
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

....

Jeg kunne godt tænke mig at få noget 5G derude, og jeg har set på den antenne, der er i mit link herunder. Men mangler der ikke noget til den? Det ligner kun en antenne for mig.

Hvis du downloader manual, så siger Quick Start Guide at der er en del tilbehør i pakke, f.eks et RJ45 kabel og en POE power adaptor med mulighed for tilkobling af din egen indendørs router. Wink

Dvs. at alt modtage elektronikken sidder i den udvendige "antenne" del. 

Men ingen router med? Jeg har kun den, som følger med til den anden antenne. Kan den egentlig bruges?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 16:32
Det havde da været meget nemmere hvis man bare kunne logge på antennen. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 16:41

Men ingen router med? Jeg har kun den, som følger med til den anden antenne. Kan den egentlig bruges?
Fra Specifikationer i dit link:
"Enhedstype: Trådløs router - trådløs mobilmodem - 1-port switch (integreret)"

Så WiFi og 1-port kablet LAN router sidder i udendørs delen.
Skal du bruge mere end en port kablet LAN må der en ekstra switch eller router til.

Om du kan bruge den gamle? 
Måske, kender den ikke. Det må vel komme an på en prøve? LOL
Mvh. JørgenT
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 17:45

Fra Specifikationer i dit link:
"Enhedstype: Trådløs router - trådløs mobilmodem - 1-port switch (integreret)"

Så WiFi og 1-port kablet LAN router sidder i udendørs delen.
Skal du bruge mere end en port kablet LAN må der en ekstra switch eller router til.

Om du kan bruge den gamle? 
Måske, kender den ikke. Det må vel komme an på en prøve? LOL
Altså er der Wi-Fi forbindelse direkte i antennen? Jeg fatter desværre meget af dette. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hifiigen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Maj-2015
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hifiigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 18:29
Nej. Antenne "tønden" på taget forbindes med routeren indendøre. 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 28 minutter siden kl. 08:38

Altså er der Wi-Fi forbindelse direkte i antennen? 
Jeg har læst lidt mere i den manual jeg linkede til. Der er indbygget WiFi i den udendørs del, men er kun beregnet til konfiguration af enhed, og slukkes efter 2 timer. Så der skal en indendørs router tilkobles:

Ofte stillede spørgsmål (side 75)
1. Kan ikke finde CPE'ens Wi-Fi
● CPE'ens Wi-Fi vil automatisk blive deaktiveret efter 2 timer, hvis der ikke er nogen
enhed tilsluttet. Genaktiver enten Wi-Fi på administratorsiden, eller genstart
CPE'en.
● Din enhed er muligvis for langt væk fra CPE'en. Bevæg dig tættere på CPE'en, og
forsøg igen at oprette forbindelse til Wi-Fi.
2. CPE'ens Wi-Fi er lang tid om at få adgang til internettet
CPE'ens Wi-Fi bruges kun til konfiguration af CPE'en. For daglig internetadgang skal
du i stedet oprette forbindelse til den indendørs routers Wi-Fi-netværk.

Mvh. JørgenT
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 43 minutter siden kl. 09:23

Altså er der Wi-Fi forbindelse direkte i antennen? 
Jeg har læst lidt mere i den manual jeg linkede til. Der er indbygget WiFi i den udendørs del, men er kun beregnet til konfiguration af enhed, og slukkes efter 2 timer. Så der skal en indendørs router tilkobles:

Ofte stillede spørgsmål (side 75)
1. Kan ikke finde CPE'ens Wi-Fi
● CPE'ens Wi-Fi vil automatisk blive deaktiveret efter 2 timer, hvis der ikke er nogen
enhed tilsluttet. Genaktiver enten Wi-Fi på administratorsiden, eller genstart
CPE'en.
● Din enhed er muligvis for langt væk fra CPE'en. Bevæg dig tættere på CPE'en, og
forsøg igen at oprette forbindelse til Wi-Fi.
2. CPE'ens Wi-Fi er lang tid om at få adgang til internettet
CPE'ens Wi-Fi bruges kun til konfiguration af CPE'en. For daglig internetadgang skal
du i stedet oprette forbindelse til den indendørs routers Wi-Fi-netværk.

Tusind tak. Jeg må se nærmere på det hele til næste år, når kolonihave tiden starter op igen.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 7 timer 49 minutter siden kl. 11:17
https://www.proshop.dk/Router-firewall/Huawei-WS8100-21-WiFi-Mesh-3-1-pack-White-Mesh-router-Wi-Fi-6/3190239?srsltid=AfmBOorVuf8IzyWH5vFtRHNBHXPuD5eATCdnxK_Q_sL7rytOaaJaj8UK

Kan denne ikke bruges sammen med antennen? Der står Mesh Router, men de sælges andetsteds som en pakkeløsning. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 7 timer 40 minutter siden kl. 11:26
Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu