recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - marantz sr6011 setup surround hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

marantz sr6011 setup surround hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bulk_ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-September-2017
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bulk_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: marantz sr6011 setup surround hjælp
    Sendt: 24-Oktober-2021 kl. 21:38
kæmper lidt med mine fronter L og R i mit surround efter jeg kørte den audyssey

Mine højtaler består af 

Fronter    -  Monitor audio rs6
center     -  Monitor audio rx 
baghøjtaler   -  B&w 685 s2
sub              -  Kef psw 2010

Den vælger at sætte mine fronter til LARGE , men som jeg  forstår det så kommer der meget bass.

den har sat mine fronter til full band kan jeg se , så det er sikkert derfor der er alt alt for meget bass.

Vil det være en fordel at sætte audyssey dynamic eq on   (under det auto calibration)
og evt osse den dynamic volume.

subwoofer står til LFE og 120 Hz

Center sætte den til 40 Hz
og detsamme på baghøjtalere  40 Hz

efter kalibrering med 4 målepunkter.   

Overvejer meget at sætte dem alle til SMALL og til 80 Hz på alle højtalere igen. 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2021 kl. 22:16
 Front ville jeg stille til Large, bag til Small, Center til Small, SW ville jeg stille på reciveren til LFE + Main.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4664
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2021 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af bulk_ bulk_ skrev:

Overvejer meget at sætte dem alle til SMALL og til 80 Hz på alle højtalere igen. 

Det ville jeg gøre, og så sætte audyssey til off efter kalibrering. Så er alle højttalere udmålt med afstand og level og kører fint uden audyssey.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4025
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2021 kl. 05:39
Jeg ville også sætte dem alle til small, og men ikke slå dynamic EQ og dynaic volume til. Men lad være med at slå audyssey fra. Da den rette så meget frekvens kurverne ud, så de får en så flad en kurve som muligt.
Og hvis dukke har et spl meter, så hent en spl app til din mobil, og sæt din subwoofer op på sammen niveau som din andre højtalere
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-December-2012
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2021 kl. 16:55
Var volumen på subwooferen stillet på "klokken 12", da du kørte Audessey?

Var crossover-knappen på subwooferen drejet over på max, da du kørte Audessey?
Til top
bulk_ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bulk_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2021 kl. 21:27

Så fik jeg kørt den auto setup igen med 3 punkter,  og havde sat subwooferen volume til kl 12 
men det var alt for meget da den gik igang med at måle, den sagde at jeg skulle skrue ned for lydstyrken på subwooferen da den gik igang med måle microfonen   og så kom der sådan en der angav db den målte og den sku helst ramme maks 75 db , så fik skruet ned til den ramte det grønne. Så den endte på ca kl 10.30 

Her er nogle billeder af de målinger.  Jeg har dog ændret lidt, da den satte mine fronter til full band ... den ændrede jeg lige og satte dem til SMALL og ændret osse de Hz. 

Redigeret af bulk_ - 26-Oktober-2021 kl. 21:39
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 11:53
Hvis du sætter fronterne til small, så spiller de slet ikke noget bas. 

Dine baghøjtaler spiller mere bas end dine fronter.

Hos mig med mine B&W604 lyder af røven til. 
Til top
bulk_ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bulk_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvis du sætter fronterne til small, så spiller de slet ikke noget bas. 

Dine baghøjtaler spiller mere bas end dine fronter.

Hos mig med mine B&W604 lyder af røven til. 

Med full band var der ihvertfald alt for meget bas.   

Men vil lige prøve og teste det nærmere en af de kommende dage.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu