|
marantz sr6011 setup surround hjælp |
Besvar |
Forfatter | |
bulk_
Junior bruger Oprettet: 23-September-2017 Status: Offline Point: 37 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Oktober-2021 kl. 21:38 |
kæmper lidt med mine fronter L og R i mit surround efter jeg kørte den audyssey Mine højtaler består af Fronter - Monitor audio rs6 center - Monitor audio rx baghøjtaler - B&w 685 s2 sub - Kef psw 2010 Den vælger at sætte mine fronter til LARGE , men som jeg forstår det så kommer der meget bass. den har sat mine fronter til full band kan jeg se , så det er sikkert derfor der er alt alt for meget bass. Vil det være en fordel at sætte audyssey dynamic eq on (under det auto calibration) og evt osse den dynamic volume. subwoofer står til LFE og 120 Hz Center sætte den til 40 Hz og detsamme på baghøjtalere 40 Hz efter kalibrering med 4 målepunkter. Overvejer meget at sætte dem alle til SMALL og til 80 Hz på alle højtalere igen. |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Front ville jeg stille til Large, bag til Small, Center til Small, SW ville jeg stille på reciveren til LFE + Main.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det ville jeg gøre, og så sætte audyssey til off efter kalibrering. Så er alle højttalere udmålt med afstand og level og kører fint uden audyssey.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4025 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville også sætte dem alle til small, og men ikke slå dynamic EQ og dynaic volume til. Men lad være med at slå audyssey fra. Da den rette så meget frekvens kurverne ud, så de får en så flad en kurve som muligt.
Og hvis dukke har et spl meter, så hent en spl app til din mobil, og sæt din subwoofer op på sammen niveau som din andre højtalere |
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
avemestr
Bruger Oprettet: 29-December-2012 Status: Offline Point: 104 |
Funktioner
Tak(0)
|
Var volumen på subwooferen stillet på "klokken 12", da du kørte Audessey?
Var crossover-knappen på subwooferen drejet over på max, da du kørte Audessey?
|
|
bulk_
Funktioner
Tak(0)
|
Så fik jeg kørt den auto setup igen med 3 punkter, og havde sat subwooferen volume til kl 12 men det var alt for meget da den gik igang med at måle, den sagde at jeg skulle skrue ned for lydstyrken på subwooferen da den gik igang med måle microfonen og så kom der sådan en der angav db den målte og den sku helst ramme maks 75 db , så fik skruet ned til den ramte det grønne. Så den endte på ca kl 10.30 Her er nogle billeder af de målinger. Jeg har dog ændret lidt, da den satte mine fronter til full band ... den ændrede jeg lige og satte dem til SMALL og ændret osse de Hz. Redigeret af bulk_ - 26-Oktober-2021 kl. 21:39 |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4111 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du sætter fronterne til small, så spiller de slet ikke noget bas.
Dine baghøjtaler spiller mere bas end dine fronter. Hos mig med mine B&W604 lyder af røven til. |
|
bulk_
Funktioner
Tak(0)
|
Med full band var der ihvertfald alt for meget bas. Men vil lige prøve og teste det nærmere en af de kommende dage.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |