recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4 ohms højttalere til en 6 ohms receiver. Muligt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4 ohms højttalere til en 6 ohms receiver. Muligt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4 ohms højttalere til en 6 ohms receiver. Muligt?
    Sendt: 26-Oktober-2021 kl. 14:35
Jeg skal have mig en ny receiver med Dolby Atmos. Jeg har et fuldt Scandyna-sæt med Minipods for og bag, Centerpod, og Micropods i loftet til Atmos og BasStation subwoofer.

Jeg ville egentlig have købt en Yamaha RX-V6A. Men jag kan se, at den til bagkanaler og atmos-kanaler kræver højttalere med mindst 6 ohm. Minipods og Micropods er 4 ohm. 

Hvad sker der egentlig, hvis jeg sætter 4 ohms højttalere til en 6 ohm forstærker?

Er der nogle med med et godt forslag?

Redigeret af papman - 26-Oktober-2021 kl. 15:23
Til top
gellert1962 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juli-2020
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gellert1962 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2021 kl. 16:46
Det burde der ikke ske noget ved Smile
Jeg har lige købt Yamaha RX V6A... fed receiverSmile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu