|
Har jeg Plads til surround sound |
Besvar |
Forfatter | |
LasseMD
Ny bruger Oprettet: 22-September-2020 Sted: købehavn Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-Februar-2021 kl. 21:52 |
Kære alle.
Jeg har i årevis drømt om surround sound I tv stuen nu er det tid MEN er der plads Og giver det mening. Lige nu har vi stereo. Beklager jeg ikke lige se hvordan man vedhæfter fotos Vores TV stue er 3,28 meter x6.77 meter (med skråvægge på 3 sider to korte og den lange uden tv) Men vi har en hjørnesofa (L formet) i hele den ene ende den måler længe i alt 3,28 m 180x140cm (smal del + 240 cm x140 foden af L-et) hvor vi ser tv fra og vi ligger inde i hjørnet( i L-et) TVet sidder ca midt på den lange væg og vi vinkler tv-et lidt imod sofa hjørnet når vi ser film. Højtalere skulle umiddelbart placeres over tvet(center lige over måske på TV stativet oven på TVet hvis det anbefales+ × 2 front på væg) Og så skal de 2 baghøjtalere op på langvæggen skråvæggen. (Kan ikke lige se hvordan man vedhæfter fotos) Er der plads til surround i vores stue og vil det give mening når højtalere givetvis vil blive placeret symmetrisk i rummet og TVet og vi ligger i hjørnet af stuen og til venstre for TVer Mange tak |
|
KevinL
Super bruger Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle være muligt
Vores Sture er 3.5m x 5.5m. Der er 2.7m fra sofaen til TVet og vi kører en 5.2.4 ATMOS opsætning. Jeg har lidt svært ved at visualisere din stue. Ang center over TVet, så er det faktisk at fortrække, da stemmerne for det meste forgår i midt til 2/3 i den øverste del af billedet, men efter min mening vil det så også forudsætte at TVet hænger i 'øjenhøjde altså, groft sagt, så er du i øjenhøjde med nyhedsværten.
|
|
bbond
Super bruger Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 408 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tjaa.. man kan få surround i hovedtelefoner... så mon ikke ?
Bond |
|
Furry
Guld medlem Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Online Point: 1085 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man må gerne placerer højtalerne så de er placeret rundt om lyttepositionen, i stedet for rundt om tv'et.
|
|
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Årsagen til at du ikke kan vedhæfte fotos er fordi du er nyt medlem (åndssvag regel, egentlig!), men du kan jo blot bruge en photohostingside eller for den sags skyld dropbox. Billeder ville bestemt hjælpe!
Generelt vil jeg påstå, at de fleste af os på et eller andet tidspunkt har haft surround under knap så optimale forhold, og vi synes garanteret allesammen, at det lød helt fint! Så go for it, siger jeg da! Så længe du ikke forventer perfekt resultat skal du sikkert nok blive glad, og lyder det helt vildt underligt kan du jo bare lade være med at bruge det.
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
LasseMD
Ny bruger Oprettet: 22-September-2020 Sted: købehavn Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
|
mange tak for svar
og den bio ser bare... lidt bedre ud en vores TV stue
jeg er lidt grøn i trafikken - det gik ged i denne her tråd i forhold til at jeg kunne skrive mere nu kan jeg så foto link - undskyld rodet der kom en tråd 2,0 med fotos fra starten fordi jeg ikke kunne komme igennem før nu - lige efter den anden tråd typisk https://www.dropbox.com/sh/70nxzzwbkx5tajy/AAAPCmT0vJWR9ywcgHUOeVpna?dl=0 |
|
LasseMD
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er jeg igang og har købt højtalere skal så have styr på kabler og der er nogle i væggen som jeg er i tvivl om jf dette opslag
Jeg er lidt usikker på tråde og hvor hvad hører til hvis jeg poster forkert undskylder jeg
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |