recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny lejlighed med allerede indbygget lyd: hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny lejlighed med allerede indbygget lyd: hjælp

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2021 kl. 21:57
SR forstærker = Surroundforstærker (surroundreceiver).

Ulempen ved dine kabler, er at du ikke har et skjult kabel til centerhøjttaleren.

Hvis du ikke må trække kabler,rundt, så overvej en god soundbar.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Tom-H Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2017
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tom-H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2021 kl. 15:08
en center er ikke nødvendig for at få god surround hvis dine fronter ellers er opstillet så de giver et godt stereo billed med vokalen i midten mellem fronterne. Dog bedst når man sidder midt for i sweetspot så hvis der er flere andre der skal se med samtidig kan det være nødvendig med en center, men 2 mand kan man sagtens sidde og få god lyd. Kører selv uden center da det lyder bedst synes jeg, er så også kun mig selv for det meste når der ses film så der sidder jeg i midten og får en klar lækker vokal der står lige midt for hvor tv'et er.

Redigeret af Tom-H - 02-Marts-2021 kl. 15:08
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2021 kl. 15:50
Hvis jeg skal være helt ærlig så se de stik som en bonus, ikke andet.

Møbler og lav din hjemmebio lige som du ønsker det og hvis du så kan bruge stikkene, der hvor de sidder, så er det fint. Hvis de ikke passer til hvorledes du helst vil have din stue, så kan små kabelbakker gøre ledningerne næste usynlige. 

Stikkene til de andre rum kan du måske bruge til noget multirumslyd, men det meste foregår aligevel trådløst i dag. Det er gamle DIN stik så jeg formoder de har været benyttet til en ældre B&O installation
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
DjarnisDrengen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Marts-2021
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjarnisDrengen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 10:45
Nu har jeg tænkt lidt over det de sidste par dage, og også kigget på priser og overvejet setuppet.

Lige nu hælder jeg mest til en soundbar som nogle af jer har foreslået. Det bliver måske lidt for omstændigt i forhold til vores nuværende indretning af stuen, at skulle begynde med det helt store surround setup med både forstærker og subwoofer og et kabel der skal trækkes til centerhøjtaleren. Og så kan jeg også se, at det bliver ret dyrt i forhold til mit SU-budget.

I forhold til soundbar, kan de så give en nogenlunde bas? Eller er det bedst at købe et sæt med soundbar + subwoofer? Har kigget på denne, https://www.av-connection.dk/?PGr=10518, hvor både bar og sub vil kunne være under vores TV.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 11:27
Det bedste resultat for penge, får du med rigtige højttalere hvis du køber brugt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2021 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af DjarnisDrengen<div><br></div><div>I forhold til soundbar, kan de så give en nogenlunde bas? Eller er det bedst at købe et sæt med soundbar + subwoofer?<br></div>[/QUOTE DjarnisDrengen

I forhold til soundbar, kan de så give en nogenlunde bas? Eller er det bedst at købe et sæt med soundbar + subwoofer?
[/QUOTE skrev:

Den eneste jeg personligt har hørt der giver noget der minder om bas uden subwoofer er Beosound Stage, og der kan du få et "rigtigt" surround anlæg med hø

Den eneste jeg personligt har hørt der giver noget der minder om bas uden subwoofer er Beosound Stage, og der kan du få et "rigtigt" surround anlæg med højttalere markant billigere brugt.

Redigeret af Kasper_J - 03-Marts-2021 kl. 19:54
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu