|
Surroundsound - Hvor skal jeg starte |
Besvar |
Forfatter | |
henrik23
Ny bruger Oprettet: 20-April-2020 Sted: Amager Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-Januar-2021 kl. 13:50 |
Hej alle sammen,
Jeg går med tankerne om at få "sammensat" et surroundsound her hjemme. Er der nogle ting jeg skal vide? Hvilket mærke skal jeg gå efter? Hvad skal man ofre, for at få noget "godt"? Håber en eller flere kan hjælpe mig på vej
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4025 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er dit pris loft?
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er dit budget? Hvad er dine ambitioner om surround? Må du sætte rigtige højttalere op i stuen, eller kun små lyddimser? Der er ikke et specielt mærke du skal gå efter, du skal til gengæld tænke over, hvad du har brug for af features. Vil du købe brugt? Klaus
|
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal starte på toppen med mit SVS: https://forum.recordere.dk/topic162572_post1639053.html#1639053
Spøg til side. Skriv lidt om budget og det rum du vil have hjemmebio i.
Du skal også skrive lidt om hvor du afspiller fra, som eksempelvis netflix eller fra Blu-ray |
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
HIL1963
Junior bruger Oprettet: 12-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan læse lidt her:
Budget og hvad du har mulighed for at sætte op skriver du ikke så meget om.
Inspiration: https://www.hifiklubben.dk/inspiration/hjemmebiograf/hjemmebiograf/ https://www.hifiklubben.dk/inspiration/hjemmebiograf/hojtalere-til-hjemmebiografen/ |
|
mvh Henrik
Sony A80J oled serie 77" Denon AVR-X3500H forstærker BOWERS & WILKINS HTM6 S2 center 4 x Beolab 3 Beolab 2 Wharfedale Slim Bass 8 til under sofa DALI ALTECO C-1 (Atmos) APPLE TV 4K |
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil så absolut anbefale dig at købe brugt, da du kan få rigtig meget mere lyd for pengene...
Jeg er sikker på, folk herinde gerne vil hjælpe med at finde nogle gode bud, hvis du skriver lidt mere om ønsker og budget; måske nogle endda selv har noget til salg, som det ser ud til slumbert allerede har...
|
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
Furry
Guld medlem Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Online Point: 1085 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det skal være nemt og hurtigere er der Sonos, der er en soundbar under tv, og 2 baghøjtalere der bare skal i en stikkontakt så kører det.
|
|
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4025 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvis du vil have en ordenligt surroundsound med god detaljeret lyd. Så er som andre også siger køb brugt, hvis ikke du har pengene fra start til at smide i et helt nyt et.
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |