|
Søger en forstærker til 2 ekstra højtalere |
Besvar |
Forfatter | |
Blauwy
Junior bruger Oprettet: 09-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-December-2020 kl. 10:57 |
Jeg har pt en 5.1.4 bio jeg gerne vil gøre til 7.1.4. Min amp, Marantz SR6015 kan klare 9 channels, men 11 hvis man har en ekstern amp - hvilket jeg så søger nu, for jeg er helt blank. Kan jeg få en hjælpende hånd til at finde en billig - et par tusind kr max - så jeg kan sætte mine sidste to højtalere op? Tusind tak for hjælpen og jeg håber jeg har postet det rette sted.
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er dem, som køber en rigtig god forstærker og driver de to fronthøjtalere for at få bedst mulig lyd ved alm stereo musiklytning ... og så er der dem som bare skal have to ekstra sæt højttalerterminaler. Jeg tror du tilhører den sidste kategori (gør de fleste) så jeg vil anbefale dig at gå på DBA, søg på "effektforstærker" og kig på dem som passer bedst iht. budget og geografi. Du kan sagtens finde noget helt udmærket til under 1000;- kroner.
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har gulvhøjttalere, så kan du slå 2 fluer med et smæk og købe en effekt til din fronter. Jeg ved dog ikke om din Marantz er så fleksibel at du an få forstærkermodulerne til Log R til at trække andet.
Hvis du bare skal have en effekt til de ekstra kanaler, så behøves du, som Jacobe skriver, ikke bruge 2000. Bare ikke køb en der er alt for gammel. Jeg havde en Gammel NAD 2240PE inde og vende, selv med små højttalere lød den som om det hele lå under en dyne. den her er ikke helt tosset, men kan nok handles lidt ned i pris: https://www.dba.dk/effektforstaerker-rotel/id-1073787303/ Eller er klasse D fint til surroundhøjttalere
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
Blauwy
Junior bruger Oprettet: 09-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar, begge to. Så det er simpelthen bare at finde en effektforstærker og sætte den til min Marantz også burde det køre? Det hele er stadig meget nyt for mig så jeg er lidt på usikker grund her og vil gerne gøre det så simpelt som muligt, derfor jeg blot søger en enkelt forstærker så der kan komme lyd igennem mine to sidste højtalere :) Grunden til jeg spørger ang. effektforstærker er prisen på dem er meget høje når jeg kigger rundt og forvirrer mig lidt da når jeg læser på nettet siger folk man bare kan bruge en normal stereo power amp til at drive de to højtalere. Hvis jeg nu skulle blive i serien, ville sådan en her Marantz kunne bruges til mit formål? https://www.av-connection.dk/?PGr=14141
Redigeret af Blauwy - 14-December-2020 kl. 20:21 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |