|
Forbindelse af TV, Sonos og appletV |
Besvar |
Forfatter | |
Heman.dk
Junior bruger Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-December-2020 kl. 12:15 |
Hej Jeg har netop investeret i en Sonos ARC og finder i den forbindelse ud af, at mit tv optimalt skal have to HDMI ARC porte (og gerne minimum en eARC). Da mit nuværende tv kun har en HDMI ARC port vil jeg høre hvad jeres anbefalinger er til forbindelses setup indtil jeg får købt et nyere TV,? Setup:
Umiddelbart tænker jeg der er to muligheder:
Jeg er godt klar over, at jeg aldrig
vil få den optimale lyd ud fra mit nuværende setup, men hvad vil jeres
anbefaling være i forhold til lydkvalitet og tilgængelighed (styring af lyd med
fjernbetjening)? På forhånd tak. Hilsen Henrik |
|
thomnico
Super bruger Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 490 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg har
Apple tv til alm hdmi og sonos arc i arc hdmi, det funger ganske fint Jeg kunne heller ikke rigtigt finde noget der gav mening på nettet og prøvede bare en indstilling ud fra at sonos skal styres med lyd og osv sammen med tv, derfor hdmi arc Channel. Apple tv skal bare overføre det hele til tv - derfor alm hdmi
Redigeret af thomnico - 20-December-2020 kl. 12:50 |
|
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
|
Heman.dk
Junior bruger Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
Funktioner
Tak(0)
|
@Thomnico, hvordan styrer du lyden? Med AppleTV fjernbetjeningen eller tv fjernbetjeningen?
|
|
thomnico
Super bruger Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 490 |
Funktioner
Tak(0)
|
lyd styres altid med tv fjernbetjening for det er ikke altid jeg bruger apple tv, så vi også gerne have at lyden styres synkron med alm tv kigning
Se tidligere opdaterede opslag
|
|
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
|
Heman.dk
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for dine input, Thomnico - det vil jeg prøve :)
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor to porte med ARC? ATV til tv og sonos til ARC port på tv. Klaus
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal kun bruge 1 HDMI ARC. Det er en lydudgang, som sender alt lyd fra TV’et videre. Andre afspillere skal bare sættes i de normale HDMI-indgange og så dirigeres lydoutput over i ARC, såfremt du bruger ekstern lyd.
Redigeret af Rasmus Larsen - 21-December-2020 kl. 03:42 |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Mdalhoj
Junior bruger Oprettet: 30-December-2020 Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
|
vær OBS på at lyden formentlig konverteres til stereo når du tilslutter Apple tv til dit tv da det formentlig ikke har 5.1 audio passthrough
Redigeret af Mdalhoj - 07-Januar-2021 kl. 19:53 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |