|
Harmann Kardon BDS 580 - fejl. Nogen der kan hjælp |
Besvar |
Forfatter | |
Steffen Brahe
Ny bruger Oprettet: 28-Oktober-2020 Sted: Blokhus Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 16:39 |
Håber I kan hjælpe med nogle fejl jeg får når jeg starter min "nye" BDS580. Selve forstærkeren er 4-5 år gammel, måske mere, men jeg har lige pakket den ud her for en uge siden - som splinterny! Har nu sat den op og den fejler konstant:
Den opstarter og på TV skærmen fremkommer der af og til et oversigtsbillede af dens funktioner, men de er alle inaktive og kan ikke vælges. Så der er hul igennem til TV. Den opstarter - viser "Power on" i displayet - efter et minuts tid kommer "AUX in 1" fem på displayet. Der er intet på skærmen. Fjernbetjeningen virker når man aktiverer "Mute" og "Volume", men når man f.eks. sætter en CD eller musik/koncert DVD i - sker der intet. Af og til kommer der et billede frem på TV skærmen som viser taster til funktionerne - spil, stop etc. men de er ikke aktive med fjernbetjeningen. Hvis jeg slukker for on/off knappen og tænder igen - er der som regel ingen ændringer i fejl oplevelsen. Hvis jeg slukker for strømmen ved at trække stikket ud - og venter et minut - så er det sket enkelte gange at den starter rigtigt op, og jeg kan ejecte mediet som jeg har sat i. Kan se på Google (Google HK BDS 580 error) at jeg ikke er alene, men der er ikke nogen løsninger - en enkelt skriver, at han har fået "mainboardet" udskiftet. Har opdateret til seneste firmware via net - da forstærkeren virkede første gang jeg satte den op - og siden aldrig mere. Har udskiftet HDMI kabler, højttaler kabler - samme fejl koder. Kan måske kontakte HK her i DK, men vil lige høre om der noget her i dette forum..? Er der nogen der selv har en BDS580 og kender en løsning??? mvh. Steffen
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal kigge i manualen efter reset til factory, eller hard reset. Og så udføre det beskevne.
|
|
Steffen Brahe
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Munch - tak for input, men jeg kan ikke finde noget på "Hard reset" - andet end at det er når man tager strømstikket ud - og håber på at man så kan få forbindelse til forstærkeren igen.
Fandt denne her artikel - Forever 777´s kommentar... Jeg må nok hellere kontakte HK.dk Måske kan man resette noget via "Indstillinger" i opsætningen, men det kniber med, at få adgang til siden med ikonerne og vælge emnet/tandhjulet. Tak for inputs!!! mvh. Steffen
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Det plejer at være 2 - 3 knapper der skal trykkes på samtidigt ved slukket enhed. Men har ikke kunnet google mig frem til noget desværre.
|
|
Steffen Brahe
Funktioner
Tak(0)
|
OK Munch - tak fordi du gad kigge på sagen - har nu sendt beskrivelsen til HK - så ser vi hvad der sker.
Jeg vender tilbage her... mvh. Steffen Forøvrigt - har du noget kendskab til om der er andre der producerer noget "kompakt" surround sound system a la BDS'en - eller skal man ud og købe en separat surround forstærker og så en Blu-ray afspiller - for at få et nyt system (hvis HK og jeg giver op!) ...? Systemet skal kun bruges til et 2.1 system, da det er en udbyggelse til et ældre eksisterende "stereoanlæg", men som spiller godt med 2 gode højttalere. Skal man forbi HIFI klubben eller sådan noget...?
Redigeret af Steffen Brahe - 29-Oktober-2020 kl. 10:55 |
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Helt ok. Nej jeg har ikke kendskab til kompaktanlæg, har altid haft separate enheder. Det er dyrere, men er også bedre. Jeg kan ikke se HFK har noget på deres hjemme andet end streaming anlæg.
|
|
Steffen Brahe
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Munch, takker - kan du evt. give et hint om hvilke surround forstærkere og hvad der ellers skal til (Bluray afspiller?) - i den mellemste prisklasse (max. ca. 10K samlet eller deromkring) - eller hvor jeg skal kigge...?
Elgiganten, Power, KT Radio - og så altså ikke HFK....? Jeg har Rotel nu - som musik anlæg - og en ældre Sony BluRay spiller. Hvis jeg kan få eARC og HDMI 2.1 - kan denne bruges tror du - bare til 2.1 kanals surround forstærker? - og så finde en Bluray spiller der passer til...? Yamaha RX-V4A 5.2 AV surround receivermvh. Steffen
Redigeret af Steffen Brahe - 29-Oktober-2020 kl. 15:28 |
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Ja den Yamaha er fremtidssikret, så du kan få 4k HDR10+ og Dolby Vision fra en 4k kompatibel afspiller. Gennem Yamaha og op i et 4k Oled TV. Så er du godt kørende!
|
|
Steffen Brahe
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Munch! - kunne du give et bud på en sådan 4K afspiller - er der evt. en Yamaha på markedet...?
mvh. Steffen Den her måske..? Redigeret af Steffen Brahe - 29-Oktober-2020 kl. 16:05 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |