|
GOD soundbar til lejlighed der ikke vælter væggen? |
Besvar |
Forfatter | |
KennethJensen
Junior bruger Oprettet: 10-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 34 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 09:01 |
Hej,
Jeg har i dag et komplet traditionel surround setup med receiver, 5 højttalere osv. Jeg er ved at udskifte mit TV og vil i samme omgang skifte til en soundbar løsning med baghøjttalere. Budgettet er rimelig højt - jeg vil sige op til omkring ca 15T. Det skal også være fornuftigt at høre musik på. Jeg har læst/set MANGE anmeldelser, og fx kunne Samsungs løsninger i den høje ende være en mulighed, men også Sonos er med i overvejelserne, og Nakamichi måske? Jeg er dog flere gange stødt ind i udtalelser som "Systemet er ikke så velegnet hvis man bor i lejlighed da det først for alvor folder sig ud ved forholdsvist højt lydtryk" eller noget i den stil. Det er fx sagt om Samsung HW-Q950T, som ellers var et system jeg havde i kikkerten. Jeg spiller sjældent højt, så det er en meget væsentligt ting for mig at det også lyder godt ved lave lydtryk. Hvad kan I anbefale? Hilsen Kenneth |
|
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 804 |
Funktioner
Tak(0)
|
Til music også, vil jeg klart vælge en Sonos ARC
Vi har en 4-5 Play:1'ere rundt om i huset - og det er fedt det der med at alle højtalere spiller det samme. Og at der er en app til alt - ved ikke om Samsung har en lignende løsning evt. via Airplay2? Men nup en Sonos Arc fra Sonos direkte - så har du 100 dage til at teste om det er noget for dig :-)
|
|
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville kigge på Beosound Stage, https://www.bang-olufsen.com/da/hoejttalere/beosound-stage Forbi en forhandler og hør og se den. |
|
Vejrup
Guld medlem Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 685 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville også kigge efter en BeoSound Stage, det er en soundbar med masser af kræfter samt mange musik muligheder så som, Deezer/Spotify/TuneIn/DLNA/AP2/CC mfl.
Hop evt ind hos din lokale B&O forhandler og bed om en demo.
|
|
KennethJensen
Junior bruger Oprettet: 10-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 34 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for forslagene - jeg skulle nok have sagt tydeligere at der skal være mulighed for baghøjttalere - den del vil jeg ikke gå på kompromis med. Det udelukker desværre flere mulige emner som Sony, B&O, Ambeo(som dog også er for stor)
Med venlig hilsen
Kenneth |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |