recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAD T 758 V3 vs Sony STR DN-1080
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAD T 758 V3 vs Sony STR DN-1080

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAD T 758 V3 vs Sony STR DN-1080
    Sendt: 17-August-2020 kl. 09:41
Har idag en Sony STR DN-1080 men går lidt og leger med tanken om at købe en NAD T 758 V3 Smile

Højtalere Kef T205 5.1 sæt + 2 Atmos højtalere (Cambridge Audio Minx Min 12)

Ser mest nyhderne, hjem til gården og sådan via ATV4K

Film via Viaplay/Netflix - bruger stort set ikke bluray/UHD længere Embarrassed

Ud fra mit begrænsede behov, giver det så mening at udskifte?

Er egentlig fint tilfreds med Sony'en - men har altid kigget langt efter en NAD forstærker Clap

Hører musik via Sonos - og leger derfor også med tanken om Arc+sub+2xplay1 istedet

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2020 kl. 11:10
T758 er i en helt anden klasse
Lyden er lysår bedre Wink
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4026
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2020 kl. 12:12
Nad er kendt for at være mere musikalsk end andre, men knap så filmiske i forhold til andre. Så om det giver mening for, må du selv vurdere. Jeg ved at hvis brugte mere musik end film, ville jeg tage nad, uden Tvivl der.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2020 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Har idag en Sony STR DN-1080 men går lidt og leger med tanken om at købe en NAD T 758 V3 Smile

Højtalere Kef T205 5.1 sæt + 2 Atmos højtalere (Cambridge Audio Minx Min 12)

Ser mest nyhderne, hjem til gården og sådan via ATV4K

Film via Viaplay/Netflix - bruger stort set ikke bluray/UHD længere Embarrassed

Ud fra mit begrænsede behov, giver det så mening at udskifte?

Er egentlig fint tilfreds med Sony'en - men har altid kigget langt efter en NAD forstærker Clap

Hører musik via Sonos - og leger derfor også med tanken om Arc+sub+2xplay1 istedet

SONY'en er bedst til dit behov.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2020 kl. 13:23
Den er nok rettere god nok til hans behov.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2020 kl. 14:35
Tak for svar :-)

Tænker jeg umiddelbart beholder Sony'en så - eller prøver Hifiklubbens tilbud om 30 dages test 

Den er svær synes jeg - for det er også godt nok en slat penge for en svag bedre dialog af Nyhederne ;)

Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2020 kl. 15:48
Hvis du ikke skal bruge den til at spille musik med, så vil jeg mene, Sonyen er fin til opgaven; når man tager dit behov og dine højttalere med i overvejelserne, så mener jeg ikke NADen er værd at overveje...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2007
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2020 kl. 08:40
Og husk nu at få nogen til at hjælpe dig med en blindtest. Jeg vil vædde min bedste surdej på at du næppe kan høre forskel (systematisk) hvis du fjerner begejstringen over nyt grej ;-)
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2020 kl. 08:49
Jeg kan ikke høre noget i 14 dage når konen finder ud af at jeg har brændt ca 10k af på en "nødvendighed" ;)

Har droppet ideen igen, det var mest hvis det var en nat/dag oplevelse
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2020 kl. 08:59
slet, havde ikke set du allerede havde Sony

Redigeret af jake51 - 19-August-2020 kl. 09:00
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4664
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2020 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Jeg kan ikke høre noget i 14 dage når konen finder ud af at jeg har brændt ca 10k af på en "nødvendighed" ;)

Stærkt argument! LOL
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu