|
Valg af ny sub - JTR captivator 4000ulf |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
andersmi
Bruger Oprettet: 11-Februar-2008 Status: Offline Point: 162 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det er sjovt der er så stor forskel på hvad type lyd man kan li, jeg er mega meget til helt kælder dyb bas som ryster hele rummet Jeg vil dog sige at til nogen typer film/musik er det bedre med bas enheder som ikke går så dybt f.eks. A star is born eller musik film generelt, men ser mest film hvor jeg fortrækker dyb bas.
|
||
andersmi
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja går virkelig efter den helt kælder dybe bas, er afhængig Hvis det er for meget kan man justere det i EQen, det er ikke muligt hvis man køber noget som ikke går så dybt, så jeg er mere til at købe noget der måske er overkill og justere det bagefter, end at købe noget mindre og måske fortryde senere og dermed skal ud og investere igen.
Redigeret af andersmi - 20-April-2020 kl. 12:52 |
||
andersmi
Funktioner
Tak(0)
|
|
Youthman har faktisk en video hvor han er ude ved en som har 3 JTR Captivator 4000 i et meget lille rum og han siger at det ikke er overvældende med bas, men super kontoleret bas som går ned til 7hz i det givne rum. Han forklare det ca 17 min inde i filmen.
|
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du en (eller flere) film du plejer at bruge til demo for at få den kælderdybe bas som får rummet til at ryste?
|
||
andersmi
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den film jeg har set der ultimativt har det dybeste bas er Pulse Det er ikke den bedste handling, men lyden kan få en til at sidde med et smørret grin det meste af filmen, specielt en scene sidst i filmen er helt ekstrem
|
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når du er over i den genre.
Så er A Quiet Place langt mere voldsomt, nok mere end 10db.kraftigere under de 20hz Og i øvrigt et langt mere dynamisk lydspor. Hvis du kan lide bass og mere eller mindre hele tiden, så er det Aquaman, rigtig meget af bassen ligger nok i de 20-25Hz. men den kommer bestem også længere ned, det er ikke en film man giver fuld gas hele tiden, så bliver man træt
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Eeyore
Super bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Intro til Edge of Tomorrow er mega ond ved subwoofers og tactile enheder. på -10db har jeg svært ved at fokusere synet pga. vibrationerne. I øvrigt en god film Jeg erindre også at der er meget bas i Bumblebee, men det er endnu ikke lykkedes for mig at se den færdig, da jeg bliver ved med at falde i søvn. Dog bliver jeg vækket ofte af tactile response :) Redigeret af Eeyore - 21-April-2020 kl. 16:36 |
||
andersmi
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har ikke set A quiet place eller Aquaman, det må jeg få gjort. Men Edge of Tomorrow er helt sikkert også højt på listen
Generalt har Transformers rigtig god lyd, men det er ikke kun bas men hele paletten af højtalere som spiller rigtig godt sammen.
|
||
Jens PN
Bruger Oprettet: 03-December-2019 Sted: Ribe Status: Offline Point: 83 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
"Godzilla II King Of The Monsters" Ikke en film jeg nogensinde vil få set til ende. Men lidt bas er der da til stede.. |
||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Edge of Tomorrow er vild og rigtig ond, men det er desværre kun lige et kort øjeblik i starten af selve intro'en at den er sindsyg dyb og vild og ond. På -5db. ikke noget problem her
Aquaman https://imgur.com/OW70rbw Edge of Tomorrow:http://i.imgur.com/VQCRl7z.png
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg synes Aquaman havde en trættende og irriterende bas. Det fik mig taget ud af filmen at det skulle være så voldsomt. (Jaja, selvom jeg har JBL kan de godt ryste rummet som var der jordskælv udenfor ). Så enig med Potter her.
Jeg bruger ofte Terminator Genesis helikopter-scenen til bas-test. Der er knald på! Shazam synes jeg har fed bas - punchy! (Sorry, det blev vist off-topic!)
|
||
andersmi
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det får mig til at tænke på BEQ, jeg har oprettet en tråd her for at går rigtig for sig.
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |