recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af ny sub - JTR captivator 4000ulf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af ny sub - JTR captivator 4000ulf

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
andersmi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2008
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af andersmi andersmi skrev:

Har ikke hørt ret mange JBL subwoofere, men dem jeg har hørt har ikke imponeret mig, synes ikke de giver ret meget lydtryk, tror den primære grund er at de benytter enheder med lille vandring. Det kan være det bare er mig som har været uheldig.
Tror du har hørt rigtigt. JBL siger ikke meget under 20hz og specielt deres 18" synes jeg har en meget tør/præcis måde at gengive bas på hvorimod SVS, Velodyne osv kan lyde mere "pumpede". (Hader at beskrive lyd med ord LOL). Jeg foretrækker personligt JBL-spillestilen.

Jeg har 4x18" og 3x15" JBL-enheder i min biograf (15" til at hjælpe ned til 40hz) og har haft besøgende som var overraskede over, at der ikke var voldsommere bas ift. deres eget setup som havde langt færre subs.

Ja det er sjovt der er så stor forskel på hvad type lyd man kan li, jeg er mega meget til helt kælder dyb bas som ryster hele rummet Tongue Jeg vil dog sige at til nogen typer film/musik er det bedre med bas enheder som ikke går så dybt f.eks. A star is born eller musik film generelt, men ser mest film hvor jeg fortrækker dyb bas.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Man kan give 300$ for at få en 6000w forstærker i som kan tage 240v. Det står her.

Ja told er ca 25% og man kan spare import gebyret ved at sende gennem shopUSA. Hvis man beregner det på shopUSA skal med levering og alting give 35.000.

Har ikke hørt ret mange JBL subwoofere, men dem jeg har hørt har ikke imponeret mig, synes ikke de giver ret meget lydtryk, tror den primære grund er at de benytter enheder med lille vandring. Det kan være det bare er mig som har været uheldig.

Lyder vildt gad godt opleve dem inden jeg købte dem Smile
Argh...... Hvis du tager deres sub18 med f.eks. 4kilowatt ellers mere i rumpetten så får du altså noget rigtig slam og punch. 
Du kommer nok ikke så meget ned under 20Hz. som du gør med JTR. 
JTR levere omkring 110db. ved 10-12Hz. Jeg kan godt fortælle dig, du holder ikke til interstellar - Kong - eller Enders Game m.fl. hele filmene i gennem på f.eks. -10db. bare med 2 stk.

Er det fordi du vil under 20Hz.?

BWT Jeg tror ikke engang at et G-horn kan følge JTR på de nederste frekvenser 

Ja går virkelig efter den helt kælder dybe bas, er afhængig Tongue Hvis det er for meget kan man justere det i EQen, det er ikke muligt hvis man køber noget som ikke går så dybt, så jeg er mere til at købe noget der måske er overkill og justere det bagefter, end at købe noget mindre og måske fortryde senere og dermed skal ud og investere igen.

Redigeret af andersmi - 20-April-2020 kl. 12:52
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2020 kl. 18:53
Youthman har faktisk en video hvor han er ude ved en som har 3 JTR Captivator 4000 i et meget lille rum og han siger at det ikke er overvældende med bas, men super kontoleret bas som går ned til 7hz i det givne rum. Han forklare det ca 17 min inde i filmen.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 08:17

Ja det er sjovt der er så stor forskel på hvad type lyd man kan li, jeg er mega meget til helt kælder dyb bas som ryster hele rummet Tongue Jeg vil dog sige at til nogen typer film/musik er det bedre med bas enheder som ikke går så dybt f.eks. A star is born eller musik film generelt, men ser mest film hvor jeg fortrækker dyb bas.
Har du en (eller flere) film du plejer at bruge til demo for at få den kælderdybe bas som får rummet til at ryste?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Har du en (eller flere) film du plejer at bruge til demo for at få den kælderdybe bas som får rummet til at ryste?

Den film jeg har set der ultimativt har det dybeste bas er Pulse 
Det er ikke den bedste handling, men lyden kan få en til at sidde med et smørret grin det meste af filmen, specielt en scene sidst i filmen er helt ekstrem Smile
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 11:01
Når du er over i den genre. 
Så er A Quiet Place langt mere voldsomt, nok mere end 10db.kraftigere under de 20hzWink Og i øvrigt et langt mere dynamisk lydspor.

Hvis du kan lide bass og mere eller mindre hele tiden, så er det Aquaman, rigtig meget af bassen ligger nok i de 20-25Hz. men den kommer bestem også længere ned, det er ikke en film man giver fuld gas hele tiden, så bliver man trætEmbarrassed
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 16:32
Intro til Edge of Tomorrow er mega ond ved subwoofers og tactile enheder. på -10db har jeg svært ved at fokusere synet pga. vibrationerne.

I øvrigt en god film

Jeg erindre også at der er meget bas i Bumblebee, men det er endnu ikke lykkedes for mig at se den færdig, da jeg bliver ved med at falde i søvn. Dog bliver jeg vækket ofte af tactile response :)

Redigeret af Eeyore - 21-April-2020 kl. 16:36
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 17:45
Har ikke set A quiet place eller Aquaman, det må jeg få gjort. Men Edge of Tomorrow er helt sikkert også højt på listen Smile 
Generalt har Transformers rigtig god lyd, men det er ikke kun bas men hele paletten af højtalere som spiller rigtig godt sammen.
Til top
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 18:41

"Godzilla II King Of The Monsters"

Ikke en film jeg nogensinde vil få set til ende.

Men lidt bas er der da til stede..
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 19:00
Edge of Tomorrow er vild og rigtig ond, men det er desværre kun lige et kort øjeblik i starten af selve intro'en at den er sindsyg dyb og vild og ond. På -5db. ikke noget problem her

4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2020 kl. 19:55
Jeg synes Aquaman havde en trættende og irriterende bas. Det fik mig taget ud af filmen at det skulle være så voldsomt. (Jaja, selvom jeg har JBL kan de godt ryste rummet som var der jordskælv udenfor LOL). Så enig med Potter her.

Jeg bruger ofte Terminator Genesis helikopter-scenen til bas-test. Der er knald på! Shazam synes jeg har fed bas - punchy! 

(Sorry, det blev vist off-topic!)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2020 kl. 08:50
Det får mig til at tænke på BEQ, jeg har oprettet en tråd her for at går rigtig for sig. Smile
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu