|
Erfaringer med BEQ på film |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Skal gerne indrømme at jeg ikke er ekspert på hvordan Atmos er kodet, men er antallet af objekter ikke de samme? Hvis vi ser bort fra Disney som laver "pre-render" på Atmos-mixes (dvs. selvom man har 13.1.12 system så afspilles det kun i 7.1.4 - virkelig ringe!), så burde de "gode" studier understøtte alle objekter. Dog ikke samme antal højttalere som biograf dog, men mener at Trinnov kan komme op på 48 kanaler - hvilket i et lille rum dækker dig mindst ligeså godt ind som biografen. |
||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Booster i jeres subs i visse frekvenser 10db med mini dsp? Troede boost skulle holdes på minimum?
|
||
Eeyore
Super bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har sat en øvre grænse for boost på 4db når jeg bruger MSO til at generere filtre til miniDSP. Nogle af de filtre som bruges til BEQ er virkeligt aggressive med boost og det er bl.a. også derfor at jeg ikke vil bruge dem og da slet ikke kombineret med de rumkorrektions filtre jeg bruger i forvejen.
|
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
JohnConnor: Der er stor forskel på at forsøge at booste et null 10db og dét der foreslås ift BEQ. BEQ (som jeg har forstået det) er det samme som at skrue 5db op for sine subs - blot kun fra f.eks 40hz og under i stedet for hele subområdet.
|
||
andersmi
Bruger Oprettet: 11-Februar-2008 Status: Offline Point: 162 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan ikke rigtig finde det nu, er nu bare ret sikker på at læste et eller andet om det et sted. Ja vi kan hurtigt blive enige om at det Disney har gang i er dybt godnat! Jeg kan måske forstå deres argument med at spare båndbredde, og det giver mening hvis filmen bliver streamet, men på bluray burde de inkludere det fulde lydspor.
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |