|
Dali opgradering |
Besvar |
Forfatter | |
Wish
Bruger Oprettet: 12-Juni-2010 Status: Offline Point: 202 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Maj-2020 kl. 16:32 |
Hej! Jeg har et Dali Mentor surround-anlæg bestående af: Mentor Vokal center Mentor 6 fronter Mentor LCR baghøjtalere Det har jeg nydt godt af i nogle år nu, men jeg er begyndt at kigge mig omkring efter en opgradering eller bare at prøve noget nyt. Jeg syntes måske at Dali Mentor kræver mere plads end jeg kan give dem, da jeg kun har ca. 15 kvadratmeter i rummet. Det er dog i åben forbindelse med et andet rum, men jeg sidder ret tæt på højtalerne, ca. 2,5 m. Dali'erne er rigtig dejlige og detaljerede, men jeg kunne godt bruge noget mere attack, noget gennemslags-kraft ved de lidt lavere volumen-trin. Højtalerne skal bruges til 80% film/tv og 20% musik. Budgettet regner jeg med er omkring 5-10.000 pr. højtaler. Da jeg har en Arendal subwoofer jeg er meget glad for, har jeg kigget på deres 1723-serie som virker meget lovende. Er der nogen der har nogle gode idéer/indspark til mig? Hvad tænker I værdien af mine Dali Mentor ligger omkring? På forhånd tak for tiden!
|
|
wamsler
Bruger Oprettet: 04-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvad med xtz? Jeg tænker du kan finde noget inden for dit budget her.
Arendal 1723 koster 2500 euro for deres S linie og 500 mere for 1723 vel og mærke for deres gulv HT. Er det gulv HT du søger?
|
|
Wish
Bruger Oprettet: 12-Juni-2010 Status: Offline Point: 202 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for tippet, jeg vil kigge lidt på XTZ Jeps, 1723-serien er lige nøjagtig indenfor mit budget som er max 10.000 per højtaler. Det kunne sagtens være gulvhøjtalere, jeg går ikke så meget op i formatet som performance. Jeg har en Arendal 1723 Sub 3, så jeg føler mig rimelig godt dækket ind på bas. |
|
wamsler
Funktioner
Tak(0)
|
ah 10k PR HT det forklarer jo en del 😁
|
|
wamsler
Funktioner
Tak(0)
|
de har kampagne på fyndborsen.se
Et sæt M8 for 21990 svkr det er jo sindsygt billigt 😁
|
|
torbenan
Bruger Oprettet: 12-Maj-2014 Sted: Kbh Status: Offline Point: 124 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vedr. XTZ så er min erfaring er, at det altid kan betale sig at ringe til Danstv.dk (dansk importør) og spørge til prisen. Jeg har fik mine højtalere billigere end hos fyndborsen.se
Redigeret af torbenan - 05-Maj-2020 kl. 09:52 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |