|
Sonos arc og Atmos |
Besvar |
Forfatter | ||||
fjutte
Bruger Oprettet: 03-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 79 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Juni-2020 kl. 15:46 |
|||
Hej alle.
Jeg påtænker at købe den nye Sonos ARC soundbar for at få Atmos. Men som jeg har forstået det, kan jeg pt. ikke høre atmos lyd selv om jeg køber Sonos ARC, da mit TV er ca. 7 år gammel. Jeg bruger Stofas TV boks ok kan se den ikke understøtter atmos. Hvis jeg køber en Nvedia Shield PRO, vil jeg så godt kunne høre Atmos på Netflix og Plex? Nogle der ved hvorfor den har været i restordre i lang tid?
|
||||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7070 |
Funktioner
Tak(1)
|
|||
ARC er ikke i restordre. Den er ikke frigivet til salg endnu. Kun forudbestilling.
Og skal du have glæde af atmos så skal du nok påregne nyt med i bestillingen
|
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Du kanIkke slutte Shield tv og fjernsyn til den Sonos arc, da den kun har en HDMI port. Hvis hvis du skal kunne sådan noget med atmos i soundbar er vi over i lg, Sennheiser eller lignende. Sennheiser har fået stor ros
Redigeret af T-Duck - 02-Juni-2020 kl. 17:08 |
||||
fjutte
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Tak for svaret, men mente egentlig hvorfor Nvedia shield har været i restordre i lang tid
|
||||
fjutte
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Vil det sige man skal forbinde sine enheder til Fjernsynes og så forbi soundbaren med HDMI 2.1 porten? Så må jeg vist også se om hvilke Samsung TV der har en 2.1 HDMI port
|
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Redigeret af T-Duck - 02-Juni-2020 kl. 19:20 |
||||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
fjutte
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nu har jeg været inde og se på forskellige Samsung TV. Jeg kan godt finde nogle med HDMI 2.1 men ingen med Atmos. Vil det sige at Samsung ikke kan bruges til Atmos TV og alternativ vil det kunne bruges i kombination med et Nvedia Shield?
|
||||
T-Duck
Funktioner
Tak(1)
|
|||
Redigeret af T-Duck - 02-Juni-2020 kl. 21:46 |
||||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(1)
|
|||
Vent nogle få dage. Så kommer anmeldelserne af Sonos Arc ud og så får du afklaret en masse af dine spørgsmål omkring teknikken.
Samsung TV understøtter ikke Dolby Atmos, så du vil ikke kunne trække det fra de indbyggede apps. Hvis du bruger en ekstern afspiller såsom Nvidia Shield eller Apple TV 4K så skal TV'et have HDMI ARC eller eARC (med Apple TV 4K og Xbox) for at kunne videresende Atmos-signalet, men der er nogle faldgruber at være opmærksom på.
|
||||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||||
ARTISTEN
Super bruger Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 468 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Du går i den lokale hifiklub de sælger de mærker, husk at få rabat, når du køber stort ind, rigtig god fornøjelse med Samsung og Sonos meget fine produkter😊
|
||||
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
||||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |