|
Langt HDMI kabel, Aktive eller gode specs |
Besvar |
Forfatter | |
omegasteffy
Bruger Oprettet: 09-April-2012 Sted: DK Status: Offline Point: 59 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-Juli-2020 kl. 22:05 |
Er der nogen som har erfaring med "billige" aktive kabler i forhold til lidt mere kostbare mærkevare? Eksempelvis kan man få
Umiddelbart hælder mest mod noget kvalitet, hvor man reelt set har gidet opgive båndbredde. Det er lidt belastende at så mange kabler sælges på features som 8k og HDR. |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4111 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg mener at det først bliver kritisk, når du kommer over 10m.
Jeg har selv et på 15m og da jeg skulle bruge et for snart 10 år siden, så virkede det billige fra av-cables ikke, men jeg fik pengene retur med det samme og måtte købe et til 2000 i hifi klubben og det har virket siden. Da min søn satte projektor op, købte vi et af de billigerer hos AV-cables på 10m og det virkede også bare. |
|
orm08
Bruger Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 233 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg har haft rigtig god erfaring med kabler fra Harald Skrald, deres pro kabler fra Sinox er certificerede af hdmi.org. Har dog ikke prøvet deres kabler på 10m
Det her koster 300,- Hvis du søger herinde vil du se at der er andre der også anbefaler hdmi kablerne fra Harald Skrald, også over de dyre fra Hifiklubben
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6186 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er store kabelkrav til 4K med HDR
Ikke så store krav til Blu-ray (1080p)
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1105 |
Funktioner
Tak(0)
|
https://www.av-cables.dk/langt-hdmi-kabel/optisk-hybrid-hdmi-kabel-4k-60hz-20-m.htmlKøbte disse optiske hos Av-cabels, 20 meter for lige under 900,- fungerer. Prøvede først billige, duede ikke 😉 Frank
Redigeret af Frank13 - 07-Juli-2020 kl. 16:22 |
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1105 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vilstrup
Guld medlem Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1007 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg har en kammi som bruger samme kabelsom Frank linker til, han bruger til hans 4K projektor og det virker som det skal.
Jeg har selv testet samme kabel her hjemme, da jeg har problemer med mit eget 15m hdmi. Men fejlen forsvinder helt når jeg bruger det kabel som Frank linker til
|
|
Hajsa
Super bruger Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 319 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bruger også dem fra Harald Nyborg uden problemer. Bruger 5+10 meters til projektor HW55ES med samler uden problemer.
|
|
omegasteffy
Bruger Oprettet: 09-April-2012 Sted: DK Status: Offline Point: 59 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for inputs. Det lyder jo som om det er lige meget, man skal sørge for at vælge enten aktivt/optisk kabel hvis går efter kabler i den billigere ende eller et branded kvalitets kabel hvor de har så meget styr på deres kvalitet at de opgiver båndbrede.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |