|
Eksterne højtalere virker ikke på LG tv |
Besvar |
Forfatter | |
Josefine Hansen
Ny bruger Oprettet: 04-Februar-2020 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-Februar-2020 kl. 22:03 |
Hej. Jeg håber I kan hjælpe..
vi har lige købt et nyt lg tv. Vi har Pioneer surround som vi tidligere har haft tilsluttet tv’et. Vi har tilsluttet forstærkeren til tv’et gennem et optisk kabel (sådan en der er rød i begge ender i den ene og hvid i begge ender i den anden). Dette har virket ved vores gamle tv, men virker ikke nu. Når vi går ind under lydudgang på tv’et og vælger “optisk lyd” sker der intet. Vi kan høre når vi rører ved kablet, at højtalerne virker.. Hvad skal vi gøre? Jeg aner det ikke... på forstærkeren sidder kablet under feltet som hedder “tv in” og på tv’et sidder kablet under “audio”. Kablet vi benytter er lidt som dette https://www.elgiganten.dk/product/lyd-hi-fi/lydkabler-adaptere/14489/hama-lydkabel-2-x-rca-2-x-rca-3-m Er der andre stik man kan bruge, bruger vi det forkerte? Hvad kan vi gøre for at få lyden fra tv’et over i højtalerne?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ikke et optisk kabel du beskriver der. Hvis du vil have kvalificeret hjælp, så fortæl fabrikant og typenummer af både forstærker og tv, ellers er det noget svært at hjælpe. Klaus
|
|
Josefine Hansen
Funktioner
Tak(0)
|
Det er nok bare er almindeligt lydkabel så, eller hvad?
Forstærkeren er pioneer AV receiver vsx-322 og tv’et er et LG 65UK6300 |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5266 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så vidt jeg lige har kunnet Google understøtter både receiver og TV ARC (Audio Return Channel) så du bruger HDMI kablet til at sende lyd tilbage til receiver. Lidt hjælp til opsætning: side 27 og Youtube |
|
Mvh. JørgenT
|
|
Josefine Hansen
Funktioner
Tak(0)
|
Det virkede!
Mange tak
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5266 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
BlueFox
Guld medlem Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Offline Point: 551 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lige en detalje, som jeg ikke ved om er i spil her, men på mit LG TV er der ikke nogen optisk lyd ud på TV3's kanaler. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kan bare konstatere at det er der ikke!
TV udbyder: Parknet. |
|
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |