|
Baghøjtaler 5.1 |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du går efter familiehygge og ikke det perfekte bioresultat, kan du sagtens bruge bagvæggen. Du sidder meget tæt på din højre sidevæg, så dén placering er dårlig i sig selv (selvom den overholder Dolby's guidelines).
Begge ting nedenfor skal være overholdt for at det er så optimalt som muligt hvis du sætter dem på bagvæg: - Placeret symmetrisk ift sofa - Placeret så bredt som (dvs. maksimér vinklen mellem dem uden at gå på kompromis med ovenstående punkt)
Redigeret af Jonas_h - 29-Januar-2020 kl. 13:08 |
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan se, I har bragt Alien(s) på banen i tråden.
Den havde jeg på Super 8 i sin tid, som jeg har set hundredvis (måske tusind) gange, dog i en stærkt redigeret udgave, som kun varede i omkring 17 - 18 min. Min lillebror og jeg kunne de fleste replikker udenad, så den står som et kært minde fra en svunden tid, hvor film ikke blot var noget, man blev serveret på kommando... "Ash, can you hear me?" "Yes, I can hear you!" :) "Here Kitty, Kitty..."
|
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
noerden
Guld medlem Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tja, jeg har genoptaget det med højtaler. Udfordringen er det du beskriver - symmetrisk, og dermed samme afstand til lytteposition. Kan en kalibrering tage højde for at den ene højtaler er 1m, og den anden 3m fra en lytteposition? Jeg forestiller mig det bliver noget rod, selvom man kunne få en med en god spredning. Hvad hvis man placerede to oppe i loftet (Atmos), og de derved fik næsten samme afstand til lytteposition?
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan korrigere for afstand men ikke vinkel. Og vinklerne er det vigtige når surroundeffekterne 'placeres' i lydbilledet.
|
|
noerden
Guld medlem Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tænkte nok at kunne placere højtalere i rette vinkel med nogle beslag - og så skal jeg finde mindre nogle med mellemstor spredning
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |